לא כך קיוו ברשתות האופנה לפתוח את השנה החדשה. החורף לא מגיע והן נאלצות להקדים מבצעים ולחתוך מחירים. מבצעי סוף העונה התחילו השנה מוקדם, כבר בדצמבר. אבל אחרי שהם לא הביאו את הקונים, החנויות העמיקו את המבצעים.
על פי נתונים של חברת ריס, הדוגמת 3,000 חנויות במרכזים המסחריים בישראל ניתן לראות שבדצמבר האחרון ירד שיעור המכירות ב-17 אחוזים לעומת דצמבר אשתקד.
שלטי החוצות מבטיחים מבצעים חסרי תקדים, אבל אם כבר נכנסתם, לא בטוח שתתקלו בהנחות כדאיות כל כך. בעוד שבאינטרנט מציעים הנחות של 50 ולעיתים אף 70 אחוז, ברשתות בארץ ההנחות צנועות בהרבה. למשל, ז'קט במנגו עולה עכשיו 249 שקלים במקום 299 שקלים. בסך הכל כ-17 אחוזים הנחה. שמלה אחרת עולה 179 שקלים במקום 229 שקלים. הנחה של כ-20 אחוזים בלבד.