יערה אוחנה מת"א, הזמינה לפני שבועיים בגדים מאתר האופנה הפופולארי SHEIN הסיני. כשהגיעה ההודעה המשמחת להגיע לאסוף את החבילה, ציפתה לאוחנה הפתעה פחות נעימה- היא קיבלה חבילה, אבל לא את הפריטים שהיא הזמינה.
"כבר כשאספתי את השקית שיערתי שמשהו לא תקין, כי הזמנתי מגפיים בנוסף לעוד 10 פריטים, והשקית הייתה קטנה ויחסית קלה. הגעתי הביתה וגיליתי שזאת לא ההזמנה שלי. ראיתי שהמדבקה הראשונה, זאת של חברת השליחויות, היא אכן עם השם שלי ומספר ההזמנה שלי, אבל המדבקה שהייתה מתחתיה הייתה שונה ועליה פרטי הזמנה שונים ושם אחר", היא מספרת.
המדבקה השנייה היתה המדבקה המקורית שהודבקה על ידי SHEIN בעצמם, והייתה שייכת לבחורה בשם לינה, שגרה בכלל בערד. "במדבקה המקורית היה את שמה והטלפון של לינה, ולכן צלצלתי אליה וסיפרתי לה שקיבלתי בטעות את ההזמנה שלה, ואז התברר שגם לינה קיבלה חבילה, של מישהי אחרת שגרה בכלל בנתניה."
לבלבול הזה אחראית חברת השליחויות צ'יטה, שמככבת לאחרונה בלא מעט פוסטים בקבוצת הפייסבוק SHEIN ישראל. חברות הקבוצה מתלוננות על אותה סיטואציה- חבילות שהן מזמינות נשלחות ליעד הלא נכון, והן נאלצות לאתר בעצמן את השולחת ולנסות להעביר לה את החבילה בעצמן.
בקבוצה אף ניסו לפתוח פוסט שירכז את לקוחות שקיבלו חבילות שהן לא הזמינו במטרה לאתר את החבילות האבודות.
כשפנינו אל חברת השליחויות, הם לא התנערו מאחראיות, כפי שטוענות מספר חברות בקבוצה, והודו כי קיימים כשלים הנובעים מבעיות אוטומציה, וכי הם מנסים לפתור אותם ולהשתפר.
"חברת צ'יטה שליחויות הינה חברה וותיקה הפועלת בשוק האיקומרס מעל 25 שנה ומספקת כ- 90,000 חבילות ביום מלקוחות מקומיים ובינלאומיים כאחד", נכתב בתגובה. "החבילות המגיעות מהלקוחות עוברות תהליך מיון אוטומטי באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המבוקרים במספר דרכים .לעיתים , כמו בכל תהליך אוטומטי , ייתכנו תקלות נקודתיות אשר בעקבותיהן נשלחות חבילות ללקוחות אחרים".
הבעיה, טוענים בציטה נובעת מכך כי לא תמיד יש נכונות מצד מקבלות החבילה השגויה למסור אותה חזרה. "אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומטפלים באופן מידי בכל פנייה אשר מגיעה לשירות הלקוחות עד לסיום הטיפול לשביעות רצונו המלאה של לקוח הקצה . לצערנו אנו נתקלים מדי פעם בחוסר שיתוף פעולה מצד לקוחות הקצה באיסוף החבילה השגויה אשר נמסרה לידיהם מה שמוביל לעיכוב בסגירת מעגל הטיפול."
לבסוף, כפתרון, החברה מבקשת מהלקוחות לשתף עימה פעולה וליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בכל בעיה.