פטגוניה: סיפור בגופיה
הנה מותג אופנה שאפשר ללמוד ממנו הרבה על מיחזור ודאגה לסביבה. חברת פטגוניה האמריקאית מייצרת בגדים עמידים לקמפינג וכאלו שאמורים לשרוד הרבה זמן. בשנה שעברה יצאה החברה בקמפיין ויראלי מדליק: קרוון טייל במשך שישה שבועות ברחבי ארה"ב ובו היה אפשר לתקן בגדים בחינם ולרכוש בגדים משומשים. לצד הקמפיין הזה, שהצטרף לקמפיינים רבים נוספים לעידוד השמירה על הסביבה, באתר החברה מוצגים מדריכים מפורטים בנושא שמירה ותיקון של פריטים, וגם בלוג שמהותו סיפורים אישיים סביב מוצרי המותג.
נספרסו: הזמן של הקפסולה
גם אצלנו בארץ אפשר למחזר - כבר עם הקפה של הבוקר ואפילו בלי לצאת מהבית. קפסולות מכונת הקפה של נספרסו עשויות מאלומיניום, חומר שניתן למחזר שוב ושוב ושוב, אינסוף פעמים. נספרסו העולמית, וגם כאן בישראל, מובילות קמפיין שמעודד מיחזור דרך נקודות איסוף קפסולות בבוטיקים של החברה, ועוד יותר בקלות - עם שליח שמגיע הביתה ואוסף ממך את הקפסולות המשומשות.
העובדה שאין צורך להתאמץ או בעצם, לצאת מהבית, כדי למחזר את הקפסולות – הופכת את התהליך לפשוט ומהיר. שיתוף פעולה עם חברת אמניר מאפשר להפריד את האלומיניום מהקפה, לדחוס, להתיך ולעבד עד שהוא יהפוך לחומר גלם נהדר שמועבר לתעשייה הישראלית ללא תמורה לנספרסו, לייצור מוצרים אחרים, כמו אופניים למשל.
ולצד זה כדאי גם לדעת שאת שאריות הקפה אפשר להפוך לקומפוסט וכמובן למחזר מכונות קפה ישנות.
הילטון: מרימים את הסבון
חשבתם שאתם היחידים שאורזים את הסבון מהמלון רגע לפני הצ'ק אאוט? האמת היא שרוב האנשים לא עושים את זה – וזה מה שמייצר המון סבון והזדמנויות למיחזור. רשת הילטון לה יש 1,370 מלונות ברחבי העולם השיקה לפני כמה חודשים פרויקט לאיסוף ומיחזור הסבונים המשומשים - והעברתם לחלוקה לחסרי בית וקהילות עניות ברחבי העולם. חוץ מעניין המיחזור, הפרויקט אמור להעלות את המודעות לרחיצת ידיים ושמירה על ההיגיינה.
H&M: משומש במצב טוב
במקום להניח שקית עם הג'ינסים הישנים ליד הפח ולגלות למחרת את הגנן של הבניין עם הסקיני שלך, פשוט תחזירו אותם ל H&M ובתמורה תקבלו שובר של 20 ש"ח לקנייה בחנות. מאז שנת 2013 אספה החברה יותר מ-40 אלף טון של בגדים משומשים ברחבי העולם והיא ממשיכה לעודד את הלקוחות להגיע ולמחזר את הבגדים ששוכבים סתם בארון. החברה גם הפיקה סרט ויראלי שמראה מה קורה לחולצה שלכם מהרגע שמסרתם אותה ועד הפיכתה לשמלה פרחונית ומתנפנפת בחופי זנזיבר.
מאלט או מיל: הדגן של הגן
גם קורנפלקס יכול להיות משהו שאפשר למחזר או לפחות האריזה. החברה האמריקאית מאלט או מיל שמייצרת דגני בוקר כבר מאה שנה מעודדת את הלקוחות לשלוח אליה אריזות פלסטיק ריקות מכל חברה שהיא, והן הופכות אחר כך לארנקים, שקיות מתנה ואפילו פרחים מאוריגמי. לאחר המשלוח המדובר הלקוחות מקבלים נקודות לפי משקל האריזות, שאותן ניתן לממש תמורת פרסים והטבות.
ליזה: כל השמנים אליי
קפיצה קטנה לברזיל ופרויקט מיחזור מקורי לשמן בישול. המותג ליזה של חברת קרגיל מוכר מיליוני בקבוקים של שמן לבישול בסופרמרקטים בברזיל ומעודד את הצרכנים להחזיר את שאריות השמן לנקודות איסוף מיוחדות. השמן המשומש עובר תהליך מיחזור ונמכר לחברות ביו דיזל למכוניות. המיחזור גם מונע את זיהום מי השתייה, במיוחד אם חושבים על זה שכל ליטר שמן יכול לזהם אלפי ליטרים של מים.
יונייטד איירליינס: בדים מעופפים
לגרור את הטרולי על המדרכה בשלוש בבוקר בדרך לטיסה זה דבר שמעיר את השכנים, רק שתדעו. זו לא הסיבה שבחברת יונייטד איירליינס פרסמו קמפיין שמעודד טיסה עם שקיות בד רב פעמיות, כמו בסופר אבל הרבה יותר מעוצבות. תחשבו על זה: הרבה יותר נוח לשים אותן מתחת למושב או להחביא בהן את כל השוקולדים. הקמפיין הזה היה רק הראשון מתוך כמה שבהם החברה מעודדת שימוש בחומרים ממוחזרים - מהתוויות שעל המזוודות ועד לפרסומות הענק שמוצבות בשדה התעופה.