מדי שנה, סמוך לראש השנה ולפסח, היה מרכז הירידים בתל אביב הופך לאתר עלייה לרגל לאלפי בני מזל שנושאים את הכרטיס לאחד המועדונים המשתלמים במדינה: "חבר". היריד, שאכלס בתוכו עשרות חברות מובילות במשק, הציע הנחות מפליגות לחברים בתחומים מגוונים: ריהוט, מוצרי חשמל, כלי בית, כלי מטבח, ריהוט גן, הום סטיילינג, ביגוד, אופנה ועוד. הכל נמכר בהנחות משתלמות, כיאה לאחד ממועדוני הלקוחות הכי חזקים בשוק.
את כוחו שואב "חבר" ממאגר הלקוחות הגדול שהוא מביא עמו: משרתי קבע, גמלאי צה"ל, חברי ארגון נכי צה"ל ובני ובנות זוגם. אבל האם כוחו של המועדון ירד? אחרי שהשנה, במפתיע, לא התקיים היריד בפסח, הבטיחו ב"חבר" שינוי קונספט שישתלם לעמיתים מאוד. היום הגיע העדכון: במקום יריד סטטי בן שבועיים וחצי בגני התערוכה בתל אביב, לראשונה יתקיים היריד בשיתוף עם קניוני עזריאלי, בפריסה ארצית בשש ערים שונות ולמשך 12 יום, בין התאריכים 14-25.6.23.
השינוי הזה, לדברי אדוה פישר, מנכ"לית מועדון "חבר", נבע בעיקר מדרישות העמיתים, שביקשו שהיריד יהיה נגיש גם למתגוררים בפריפריה. המועדון חבר לקבוצת עזריאלי בשישה מוקדים: עזריאלי תל אביב, עזריאלי ירושלים, עזריאלי חיפה, עזריאלי ראשונים בראשון לציון, עזריאלי הנגב בבאר שבע ועזריאלי מול הים באילת. לדבריה, "כל קניון משתתף ימותג וייצבע בצבעי המועדון, והעמיתים יוזמנו לחגיגה ססגונית שבמסגרתה ייהנו גם ממגוון קופוני הטבה ייחודיים והפתעות אחרות".
על אילו הנחות בדיוק מדובר? במועדון מתעקשים שלא לפרסם את גובה ההנחות, ומבטיחים כי אלה יפורסמו בהמשך. זה כמובן מעלה בעיקר תהיות בנוגע לגובה ההנחות שייתנו בקניוני עזריאלי ואם הן יהיו משתלמות או הנחות סטנדרטיות.
עוד דגל אדום הוא כמובן היצע החנויות. אם בעבר התמקד היריד במוצרי חשמל, ריהוט ומוצרים כבדים, הרי בקניונים כמעט אין חנויות ייעודיות או שיש חנויות עם היצע מוגבל או ללא תחרות. מה כן יש? אופנה - והרבה ממנה. מדובר בשינוי קונספט שלא בטוח שעמיתי "חבר" ציפו לו, בהתחשב בסוגי החנויות המרכזיים שאכלסו את היריד בשנים קודמות.
עם זאת, אחד השיפורים הברורים שכן נעשו הוא בגזרת המתנות. אם בכל שנה נבחרה מתנה אחת והעמיתים היו מגיעים פיזית כדי לקבלה ביריד בת"א, השנה שונה הקונספט ולכל עמית שיבקר בקניונים המשתתפים ביריד יינתן כרטיס מתנה AZRIELI TIME ייעודי על סך 300 שקל למימוש בכל קניוני עזריאלי למשך חמש שנים בחנויות המשתתפות.
אז מצד אחד היריד הונגש, והמתנה כבר לא מוגבלת, ומצד שני היצע המוצרים השתנה דרמטית, ושיעור ההנחות אינו ידוע. ולכן שאלה אחת מרחפת עכשיו מעל: האם היריד הזה עדיין משתלם או שהוא יהפוך לעוד אחד מני רבים?