בשר טרי במחירי בשר מופשר: רמי לוי יתחיל בימים הקרובים למכור בשר טרי שייבא מפולין וטוען כי יגרום למהפכה במחירי בשר הבקר הטרי, כך שאנשים לא יצטרכו יותר לקנות בשר מופשר (המכונה מיושן).
הבשר הטרי מפולין יימכר תחת המותג הפרטי רמי לוי שיווק השקמה. לוי קיבל ממשרד הכלכלה מכסה ליבוא 1,200 טון בשר, כשאת ההפצה תעשה קבוצת תנובה, המתמחה בהפצת בשר טרי של המותג "אדום אדום" שבבעלותה. כחלק מהמהלך יוציא לוי מהמעדניות של הרשת שבבעלותו את הבשר הקפוא המופשר (המכונה מיושן) של החברות בלדי ונטו שנמכר עד כה בסניפיו, מה שיותיר אותו עם בשר טרי בלבד - של המותגים רמי לוי ואדום אדום של תנובה. לעת עתה בלדי תמשיך להפעיל את המעדניות בסניפים רמי לוי, אך לא תמכור בהן בשר שלה.
עוד ב-mako כסף:
- המפה שמוכיחה שישראל היא המדינה השנייה בגודלה בעולם
- החמיץ את חתונת בנו בגלל הבנק ויקבל 20 אלף שקל
- כמה כסף תעשו אם תקנו דירה בחו"ל?
לדברי לוי, "כמו מה שעשיתי למחירי העוף הטרי, עכשיו אני אעשה עם הבשר הטרי. המהלך יביא להוזלה של 30%–40% במחירי הבשר הטרי בישראל בתוך כחודשיים. המתחרים שלי יורידו מחירים".
מהשוואת מחירים בין מחירי הבשר אצל שופרסל, You של מגה ורמי לוי שיווק השקמה עולה כי הבשר הטרי הפולני של לוי נמכר במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מבשר אנגוס הארגנטינאי של שופרסל במוצרים שנבדקו. המחירים גם נמוכים יותר מהמחיר שבו נמכר בשר מופשר (מיושן) של אל גאוצ'ו מקבוצת נטו ברשת שופרסל.
בכל הנוגע למחירים ברשת You של מגה, שהתחילה למכור בשר מיובא מפולין על ידי תנובה, במחצית מהמוצרים שנבדקו המחירים היו נמוכים משמעותית אצל רמי לוי ובמחציתם המחירים היו דומים. ב–You ציינו כי בחלק מהמוצרים מדובר במחירי מבצע היכרות שיהיו תקפים עד 15 בנובמבר. בכל המוצרים שנבדקו המחירים של מוצרי הבשר הטרי של אדום אדום היה גבוהים יותר מהבשר הפולני והארגנטינאי.
קילו כתף פולני יעלה 39.8 שקל אצל רמי לוי ו–49.9 שקל ב–You, לעומת 84.2 שקל לקילו בשר אנגוס ארגנטינאי ו–44.9 שקל לקילו בשר מופשר של אל גאוצ'ו בשופרסל.
במקרה של בשר טחון, קילו פולני יעלה אצל רמי לוי וב–You 49.9 שקל לקילו לעומת 56–59 שקל לבשר טרי של אדום אדום ב–You וברמי לוי בהתאמה, וכ–59.9 שקל לקילו בשר ארגנטינאי בשופרסל.
לפני כחודשיים וחצי היתה שופרסל הרשת הראשונה שהתחילה לייבא בשר טרי - אנגוס מארגנטינה, ולמכור אותו במחיר הנמוך בכ–16% בממוצע מהמחיר שבו מכרה את מוצרי המותג אדום אדום של תנובה. ואולם בניגוד לשופרסל, המייבאת את הבשר על ידי חברת נטו, רמי לוי ייבא את הבשר בעצמו, ממכסות שקיבל, וימתג אותו כחלק מהמותג פרטי של הרשת.
בניגוד ללוי, שופרסל ממשיכה למכור בסניפיה בשר קפוא מופשר של המותג אל גאוצ'ו של נטו. מעט אחרי ששופרסל התחילה בשיווק הבשר הארגנטינאי, התחילה תנובה לייבא בשר טרי מפולין. את היבוא הראשון שלה מפולין עשתה תנובה כשבוע לפני ראש השנה, כדי ליהנות מהביקוש הגבוה לבשר בחג. את הבשר המיובא היא מוכרת לרשתות כמו יינות ביתן, ויקטורי ומגה, במחירים נמוכים מהבשר הטרי של אדום אדום, הדומים למחירי בשר קפוא.
כדי לא לפגוע במותג הפרימיום שלה, אדום אדום, תנובה מוכרת את הבשר לרשתות השונות ללא מיתוג, ובמקביל ממשיכה למכור את מוצרי אדום אדום במחירים גבוהים יותר. בתנובה מסבירים את פערי המחירים בכך שמוצרי אדום אדום הם "מוצרים שמקורם בעגלים אוסטרלים שגודלו וטופחו בארץ בחוות גידול בפיקוח תנובה. העגלים גודלו בתנאי האיכות המשובחים ביותר בליווי פיקוח וטרינרי קפדני והזנת מזון משובח".
"לא ייכנס אלינו יותר בשר מופשר מעובד", אמר אתמול לוי. "זהו טריק של יבואניות הבשר - מייבאים בשר קפוא, מפשירים אותו ואז אנשים קונים אותו כבשר כביכול טרי מופשר ומקפיאים אותו שוב בבית. אנחנו נאפשר גם לצרכנים שיש להם פחות כסף להוציא לקנות בשר טרי במחירים של בשר מופשר ועם הזמן נראה שהבשר המופשר הולך ונעלם מהשוק".
בכנסת הקודמת נעשה ניסיון שלא צלח לאסור על שיווקו של הבשר המופשר מחשש להטעיית צרכנים, שאינם מכירים את ההבדלים בינו לבשר טרי. השחקנים המובילים בשוק הבשר המופשר הם נטו ובלדי, ולוי סיפר גם כי כחלק מההסכם שלו עם תנובה הוא הסכים שלא יחזיק בשר טרי של חברות אחרות.
האפשרות לייבא בשר היא פועל יוצא של הודעת משרד החקלאות כי הוא מאשר יבוא בשר מפולין. המחירים הנמוכים יחסית של הבשר המיובא, חרף עלויות ההובלה, מוסברים בכך שעל פי דרישת הכשרות, מחצית מהעגל (חלק אחורי) אינו כשר, לכן אין אפשרות למכור אותו במקומות כשרים. לעומת זאת, בחו"ל ניתן למכור את כל העגל, לכן המחיר של החלקים הקדמיים נמוך יותר.
לדברי לוי, "הרווחיות שלי על הבשר המיובא גבוהה יותר מזו שיש לי על בשר טרי המיוצר בארץ, אף שאני אמכור אותו במחיר הרבה יותר נמוך. המדינה צריכה לשלש את מכסות היבוא של בשר טרי. במקרה שלי המכסות שקיבלתי מספיקות למה שאני צריך, כך שאנחנו לא צפויים להיתקע בלי בשר טרי. לא הייתי מוציא את הבשר הקפוא המופשר מהסניפים ומכריז על מהלך בסדר גודל כזה אילו היה חשש שאקלע למחסור בהמשך".
הדרך שעובר הבשר שלכם
הבשר הארגנטינאי והפולני הינו בשר טרי המגיע לישראל מספר ימים אחרי שהוא נשחט, בהובלה דרך האוויר או הים. במקרה של הבשר הארגנטינאי, המיובא על-ידי נטו עבור רשת שופרסל, הבשר נשחט בארגנטינה ועד 48 שעות לאחר מכן עושה את דרכו במטוס מטען מקורר עד לספרד, ולאחר 4-5 ימים מגיע לישראל.
משופרסל מסרו כי מרגע השחיטה ועד שהמוצר יגיע לשופרסל עוברים 4-6 ימים. במקרה של הבשר הפולני, השחיטה מתבצעת בפולין והמוצרים מגיעים באוניה בתנאי קירור מתאימים, כאשר הבשר מגיע לישראל בתוך חמישה ימים מהרגע שהוא יוצאים. תוקף חיי המדף של הבשר הינו 40-45 יום.
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
הרומן האסור של שר התחבורה עם מובילאיי שווה 1.5 מיליארד שקל
למכירה מכונס נכסים: 82 דירות בגוש הגדול בתל אביב