יום רביעי 27.7 - TheMarker מקבל מידע על עצירת שיווק לחנויות של מאות משטחי דגני בוקר ומתקשר לדוברות יוניליוור כדי לברר במה מדובר. השיחה מתקיימת כשביוניליוור כבר יודעים מזה כחודש כי דגני הבוקר והמפעל היו נגועים בחיידק אלים בשם סלמונלה.
שיחה ראשונה עם יח"צ יוניליוור - חן
חן מיוניליוור (יחסי ציבור פנימיים מטעם משרד היח"צ יפה אפרתי): "אני מכירה את הסיפור הזה. מישהו עובד בזה. אנחנו קיבלנו את זה גם מעוד שני מקומות שירדו מזה דרך אגב כי יש שתי גרסאות שמסתובבות (צוחקת) אחת אמיתית ואחת שקרית . הסיפור הוא כזה- יש בקרת איכות, בדיקות שעושים את יודעת שגרתי, בדיקות שעושים והסטנדרטים כמובן מאוד מאוד מוקפדים ומגיעים מהגלובל.
עוד ב-mako כסף:
- חמישה הרגלים שיעזרו לכם לצבור כסף
- כמה באמת עולה לנו לצאת לעבודה?
- הישראלים שנוסעים לגיאורגיה כדי לקנות בסופר
"מצאו איזה משהו שדרש בדיקות נוספות ויש משטחים של קורנפלקס שנלקחו לבדיקות נוספות. שום דבר לא הושמד ולא היה ריקול. המוצרים נמצאים בבדיקה, הם לא הגיעו לקמעונאים, הם לא הגיעו לצרכנים , הם לא הגיעו למדפים כמובן. הם נמצאים עדיין בבדיקות ויכול להיות שהם אפילו עוד יגיעו למדפים. אבל כרגע הם עדיין בבדיקות אז עצרנו את השלב הבא באספקה".
(שקר. בשלב הזה מדובר בחודש אחרי אירוע הזיהום במפעל. ביוניליוור כבר ביצעו בדיקות על הזיהום בסלמונלה ויודעים שהמוצרים הועברו להשמדה)
עדי דברת מזריץ, כתבת TheMarker: מה מצאו?
יוניליוור: "שום דבר, יש בדיקות עדיין" (שקר. בדיקות מסוג זה נמשכות מקסימום 5 ימים והשיחה שלנו בוצעה חודש אחרי, הרבה לאחר סיום הבדיקות)
"את יודעת.. בודקים מיליארד ואחד פרמטרים. זה יכול להיות ערכים תזונתיים כל מיני דברים...מישהו עובד מאוד קשה כדי להגיד שיש ריקול. אם היה ריקול לא רק שהיינו אומרים אלא שהיינו חייבים להודיע בכל הערוצים".
יוניליוור: הקיצר קשקוש, כאילו אין פה כלום . אני אגיד לך אפילו יותר מזה - ניר (בכיר ביוניליוור - יועץ משפטי, דובר יוניליוור ואחראי הקוד האתי) אמר לי לשאול אותך 'מי מאכיל אותה בשטויות האלה? אני רוצה לדעת' (צוחקת) . אבל תדעי גם שפנו אלינו מעוד מקומות וירדו מזה. זאת אומרת מישהו עובד בזה כבר מאתמול
שיחה ב-27.7 - עם יפה אפרתי עצמה אחרי ש-TheMarker אומר לחן שאם לא תמסור מה התקלה במוצרים - מדובר בחוסר שקיפות
יפה אפרתי, יוניליוור: "למה השתמשת בסיפור חוסר שקיפות? בסה"כ .."
עדי דברת-מזריץ: "לא, כאילו כי תגידו כבר מה קרה וזהו"
יפה אפרתי, יוניליוור: "למה אבל? למה נגיד מה קרה? עשינו בדיקות שגרתיות, לא הגיע לצרכנים, אין ריקול, אין מוצרים פגומים על המדפים...זה חשוב לנו שזה לא ריקול וכל המוצרים בטוחים. זה אגב (מה) שחשוב לצרכן".
מאז השיחות נחשפו הדברים הבאים: ביוניליוור ידעו על הזיהום החל ב-27.6.16 והחל ב-29.6 ידעו שהמוצרים זוהמו בסלמונלה. יוניליוור מסרו כי המוצרים המזוהמים הם דליפקאן וקורנפלקס ולא ציינו בתחילה את הקוקומן. מוצרים מזוהים יצאו לחנויות והגיעו לבתים של צרכנים.
יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
המדינה מנסה לעקוף את בג"ץ כדי לא לשלם מיליארדים על פיצויי הפקעות
האגדה שמוכרים לכם על נתניהו