עולם הקניות ברשת מזמן הפך לסבוך ומלא באתרים – אפשר לקנות הכל דרך האינטרנט, עוד לפני שהקורונה פרצה לחיינו. צרכנים רבים מעדיפים לקנות בו בגדים, מוצרי טכנולוגיה, מוצרי מזון ועוד.
אך עם הגדילה המטורפת של הרכישות ברשת, אתרי הקניות מחפשים כל הזמן דרכים לשפר את חווית המכירה ולעזור לצרכן להנות יותר מהקניה. לכבוד יום הצרכן הבינלאומי, שחל היום (ב'), קבלו הצצה מיוחדת לארבעה סטארטאפים ישראלים שהופכים את הקניות שלנו ברשת לנוחות וטובות יותר.
Commbox – שירות לקוחות בכל מקום
כשאנחנו יוצרים קשר עם החנות לא רק בטלפון – אלא גם בצ'אט באתר, בהודעות בעמוד הפייסבוק או בווטסאפ, חשוב מאוד לספק שירות לקוחות בכל אחת מהפלטפורמות. קומבוקס פיתחה מערכת שמאפשרת לנציגי השירות לראות את כל הפניות מכל רשת חברתית או פלטפורמה על מסך אחד ולהעניק שירות טוב יותר.
"80 אחוז מהאינטראקציות כיום מתבצעות בווטסאפ", מספר לנו אלי ישראלוב, מייסד ומנכ"ל Commbox, "ובזמן הקורונה חווינו עלייה של מעל ל-1,000 אחוזים בתקשורת ובפניות דרך הערוצים הדיגיטליים. יש יתרונות משמעותיים לשירות הדיגיטלי – זה לא כמו טלפון שאתה חייב לעצור את החיים ולשוחח, שירות בווטסאפ לא משבש חיים. אנחנו יודעים לענות לכ-60% מהצרכים של הלקוח באופן מיידי ואת השאר עושים נציגים".
חידוש נוסף שישראלוב מצביע עליו הוא המעבר המשמעותי לבוטים. "היום הבוטים שלנו שמחוברים למערכות של העסקים הגדולים יכולים לעזור במגוון רחב של בעיות – להוציא את החשבונית האחרונה, להוסיף שירות למערכת ועוד. לא צריך בשביל זה נציג – והשירות קל ומהיר. אני מאמין ששירות הלקוחות יעבור ברובו למערכות דומות", סיכם ישראלוב.
Namogoo – מחפשים משהו? כך תקבלו קופון מותאם אישית
הבנת כוונות הגולש היא דבר חשוב – הרי לא תמיד אנחנו נכנסים לאתר מכירות וקונים מיד. לפעמים אנחנו רק מסתכלים, משווים מחירים או בודקים מוצרים ספציפיים. נמוגו פיתחה אלגוריתמים מיוחדים שיודעים להבין תוך כמה שניות מה אתם מחפשים ולהציע לכם חוויית קנייה טובה יותר.
"אם הגעתם לאתר כדי להחזיר מוצר או לחפש עבודה בחברה, האתר ידע את זה ולא יפציץ אתכם בפרסומות לא רלוונטיות", אומר חמי כץ, שותף מייסד ומנכ"ל נמוגו, "ומצד שני – אם נכנסתם לאתר כדי לקנות וילונות לחדר השינה ויש קופון רלוונטי למחלקה הזו, האתר ידע שזה מה שאתם מחפשים ויציע לכם את הקופון כדי שתקבלו הנחה נוספת".
נמוגו יודעת לפרש בדיוק מה הגולש מחפש ולהעניק לו את התוכן הרלוונטי. אם באתר יש קופונים למגוון רחב של מחלקות, אבל את הלקוח מעניינת מחלקה אחת – היא תציג לו רק את הקופון הרלוונטי. אם הגולש בא בכלל להחזיר מוצר, היא תציג לו את עמוד החזרת המוצר באופן בולט.
בנוסף, נמוגו גם מסננת הפרעות שלעיתים מתווספות לאתר הקניות. כץ סיפר: "הרבה שירותים חינמיים שיש אצלנו במחשב, כמו תוכנות אנטי וירוס, מחפשות את אתרי המכירות כדי להפציץ אותנו בפרסומות שמפריעות לגלישה. נמוגו יודעת לסנן אותן ולאפשר לגולשים להנות מאתר המכירה ללא הפרעות".
Centrical – להבין את הצרכן כדי לעזור לו
כמה פעמים קרה לכם שטלפנתם לשירות הלקוחות עצבניים וכועסים על המוצר או השירות שניתן לכם ופשוט לא הרגשתם שמבינים אתכם? לעיתים גם החוויה הזו יכולה לגרום לכם לעזוב את החברה ולהתנתק.
"כשאני מתקשר לשירות הלקוחות הנציג לא תמיד מכיר אותי", אומר גל רימון, מייסד ומנכ"ל סנטריקל, "הבנתי את זה כשהתקשרתי לבנק למשוך כספים מקרן השתלמות שנפתחה והנציגה גם הציעה לי הלוואה – למה אני צריך עכשיו עוד כסף? בשביל זה הקמתי את סנטריקל".
"אנחנו מציעים מערכת לנציגי השירות שיודעת לחבר בין כל הקצוות של הלקוח – להגיד איך הייתה החוויה הקודמת שלו עם נציגי השירות, האם הוא סובל מהרבה תקלות, האם הוא מרוצה ועוד – וכך לדעת ולהתאים שירות נכון. אם אני אדע שהלקוח שלי עצבני או לא מרוצה, אוכל לטפל בו בצורה טובה יותר".
Gong – עוזרים לאנשי המכירות למכור טוב יותר
כשאנחנו מופצצים מדי יום באלפי פרסומות, עולם המכירות הופך למסובך יותר ויותר, ולכן אנשי המכירות צריכים להיות טובים יותר. בדיוק בשביל זה הוקם הסטארטאפ "גונג", שמשתמש באלגוריתם המנתח ומתמלל שיחות כדי לתת לאנשי המכירות עצות לשיפור בתהליך המכירה שלהם.
"אנחנו יודעים להבין מה איש המכירות עשה לא נכון בשיחה – לא התעניין מספיק בלקוח, לא דיבר בצורה נעימה מספיק, ועוד – ולאחר מכן נותנים לאיש המכירות טיפים כיצד להגדיל את ההתעניינות של הלקוחות במוצר שלו. אנחנו יודעים להגדיל את המכירות של איש המכירות בעד 45% - וזאת בצורה אוטומטית", אומר אילון רשף, שותף מייסד וסמנכ"ל מוצרים בגונג.