במאי- רידלי סקוט (“בלייד ראנר").
תסריטאים- ג'ון ספייטס ("שעת האופל”), דיימון לינדלוף (“אבודים").
שחקנים- נומי ראפאס (“נערה עם קעקוע דרקון"), מייקל פסבינדר ("בושה") שרליז ת'רון, לוגן מרשל-גרין (“מעבר ליקום").
על מה הסרט?
החללית פרומיתאוס יוצאת למסע בחלל כדי למצוא את מקור האנושות והאלוהות.
על מה באמת הסרט?
עזבו אתכם מאקזיסטנציאליזם, יש אלוהים!
הדבר הכי טוב בסרט
מדובר באחד הסרטים היותר יפים ויזואלית בתולדות סרטי החלל. העיצוב, האפקטים המיוחדים והצילום המהפנט בשילוב תלת המימד המוצלח יוצרים דימויים קולנועיים יוצאי דופן, ואת התחושה של סרט טבע מרהיב ובראשיתי בחלל.
הדבר הכי גרוע בסרט
התסריט- אין באמת סיפור, הדיאלוגים פשטניים, הוא עמוס קלישאות והופך בסופו להזוי מדי ומעלה גיחוך.
הסצנה שתלכו איתה הביתה
הפתיחה של הסרט (שוט שצולם במשך שבועיים באיסלנד) היא לא פחות ממדהימה, ויוצרת הבטחה גדולה המתמוססת בהמשך
הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
כל הסצנות הקשורות למוטיב הצלב בסרט- לבישתו, הסרתו, רמזים לזיהומו היו מעט פשטניות וסימבוליות בשקל וחצי.
סקס
שוב לא נוצל תלת המימד המרהיב של הסרט כדי לענג אותנו גם בסצנת מין ראויה, ונאלצנו להסתפק בגבו החשוף של מרשל-גרין הסקסי, וברמזים לסקס בין שרליז ת'רון, האמזונה הקרירה, לטייס השחור וחסר האחריות.
אלימות
גיבורת הסרט (נעמי ראפאס המעולה, במחווה לסיגורני וויבר), בהתאם לשמו של הסרט, היא ממש גיבורה מטרגדיה יוונית (כולל הטעות הגורלית, הפאתוס והדאוס-אקס-מכינה) המאבדת אבא, בעל וסוג של ילד במהלך הסרט.
סטיילינג
המעצב ה.ר גייגר שעבד עם סקוט ב"הנוסע השמיני" הראשון ועיצב את אחד החייזרים הדוחים שהשפיעו על איך שחייזרים נראים בקולנוע מאז, חזר לסייע לו גם בעיצוב החייזר בעולם הדיגטלי והוא עושה כאן עבודת קודש.
מה למדנו מהסרט?
אסור להתעסק עם בוראינו.
המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
WTF כרגע קרה כאן?!
המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
הלא-פריקוול הזה ל"נוסע השמיני", המלא כרימון במוטיבים נוצרים דתיים, תיאולוגיה, פילוסופיה, נשים חזקות, הערצה ופחד מטכנולוגיה, הוא יצירה אינטרטקסטואלית יומרנית ובעלת פוטנציאל שלא באמת מצליח להגיע למימוש ומתפרק בידיים של הבמאי. אולי גם רידלי סקוט חטא בחטא ההיבריס של דמויותיו?
המשפט הראשון שאימא שלי תגיד
אבא ימות על הסרט הזה!
מה ראה הבימאי לפני הצילומים?
"אודסיאה בחלל"- שאין סרט חלל בלעדיו.
"בלייד ראנר" ו"לורנס איש ערב”- שהשפיעו על דמותו של הרובוט פסבינדר המוצלח
"תינוקה של רוזמרי"- כי את אף פעם לא יודעת מה מסתתר לך ברחם.
שורה תחתונה
פרומיתאוס הוא ספקטקל קולנועי יפהפה, העושה שימוש מבריק בתלת-מימד ויוצר חוויה קולנועית יוצאת דופן, חידתית, מאיימת ומותחת. חבל שהחוויה הזו נהרסת במערכה האחרונה החלשה והזויה מדי של הסרט, שבסופו של דבר נותר מחורר ומעלה יותר מדי סימני שאלה שלא באמת מקבלים מענה או התייחסות ראויה.
זמן מסך
126 דקות.