חשבתם שקים קרדשיאן הרוויחה הון מחתונתה וגירושיה? ברור. אבל מה שאולי לא ידעתם הוא, שקרדשיאן מרוויחה כסף מהרגע שבו היא פוקחת עיניים ועד שהיא הולכת לישון, הודות למנגנון משומן של קידומים, פרסום בלתי פוסק ומצג שווא של חיי מותרות.
ג'ו פיאצה, מחבר הספר "סלבריטי בע"מ: איך אנשים מפורסמים מרוויחים כסף", טוען כי קרדשיאן "תלבש רק את מה שישלמו לה ללבוש. היא מקבלת תשלום בצורה מסודרת עבור כל דבר בחיים שלה". פיאצה מסביר שכל בחירה של קרדשיאן מונעת ממניעים כלכליים.
כמו מה למשל? קים, על פי הדיווחים, מקבלת 10 אלפים דולר לציוץ שמקדם מוצר כלשהו. היא לא תציב רגל במועדון בווגאס עבור פחות מ-50 אלף דולר וחלק מהיח"צנים משלמים לה 100 אלף דולר כדי שתסכים להגיע למסעדה או לבר שהם מקדמים. חברת קוסמטיקה ידועה הופתעה לגלות שקרדשיאן דורשת לא פחות מ-60 אלף דולר כדי שתשתמש בליפ גלוס שלהם בתוכנית שלה.
וזה לא הכל: לחתונתה המתוקשרת והמפוארת, קים קיבלה שמלה של וורה וונג בשווי של 20 אלף דולר, עוגה בשווי 6,000 דולר והמון מתנות, אותן הבטיחה לתרום לצדקה.
ההבטחה הזאת נראית בדיעבד כמו שיקול כלכלי בפני עצמו, שאולי יקטין את המס שקרדשיאן תיאלץ לשלם על 2.5 מיליון הדולר שקיבלה עבור תמונות החתונה שלה שמכרה לצהובונים.
"כל מה שהיא עושה זה למראית עין בלבד, וזה נכון גם לגבי החתונה", אומר פיאצה. "זה כאילו הסיט את המסך וכעת אנשים רבים מתייחסים לזה כאל סוג של הונאת פונזי של סלבס". מקור נוסף סיפר לצהובון "אין טאץ'": "בעידודה של אימה, קריס, קים התמכרה לתהילה והפכה למפלצת תאבת בצע. היא איבדה קשר למציאות".
מצד אחד – מדובר באמת בסכומי עתק מנקרי עיניים. מצד שני, אין ספק שמדובר בתעשייה שמזינה את עצמה: המפרסמים משלמים לקים כי הם יודעים שיקבלו תמורה וחשיפה מטורפת למוצרים שלהם, והיא בתמורה דורשת תשלום גבוה, ממש כמו כל בעל עסק שמעניק משירותיו. מה אתם מצפים, שהיא אשכרה תלך לעבוד לפרנסתה?