לאשטון קוצ'ר, שחגג השבוע 35 אביבים, לא היו חיים קלים – בלשון המעטה. קוצ'ר נולד באיווה לזוג הורים ואחות גדולה, טאושה, יחד עם אח תאום שסבל משיתוק מוחין, מייקל. כשהיה בן 13 הוריו התגרשו ואחיו עבר השתלת לב, והמשבר הוביל אותו לניסיון התאבדות שנמנע ברגע האחרון על ידי אביו.
כשהיה בן 18, הוא נתפס על ניסיון פריצה לבית ספרו וקיבל מאסר על תנאי ועבודות שירות. המקרה הזה שינה את חייו, והוא החליט לחזור למוטב. הוא נרשם ללימודי הנדסה כימית באוניברסיטת איווה, אבל לגורל היתה תוכנית אחרת עבור הבחור יפה התואר.
צייד כישרונות, שהבחין בקוצ'ר באחד הלילות, הזמין אותו להשתתף בתחרות דוגמנות מקומית. הפרס היה נסיעה לניו יורק ופגישה בסוכנות דוגמנות, וקוצ'ר קטף אותו בהליכה. זו היתה ההזדמנות שלו לעזוב את העיר הקטנה ולחפש חיים טובים יותר, הרחק ממשפחתו. הוא עזב את הלימודים ונסע בעקבות הקריירה החדשה שלו.
אשטון הצעיר קיבל חוזה דוגמנות בסוכנות "Next", והפך לדוגמן מבוקש. הוא צעד על המסלולים במילאנו ובפריז ואף דגמן לקמפיין ג'ינסים של "קלווין קליין". "לא ידעתי שגברים יכולים לדגמן", הוא הודה בדיעבד.
1998 היתה שנה קריטית במיוחד עבור קוצ'ר – במהלך צילומי קמפיין ל"אברקרומבי אנד פיץ'" הוא פגש דוגמנית אחרת, ג'נוארי ג'ונס, והשניים החלו לצאת עד שנפרדו שלוש שנים מאוחר יותר. ג'ונס הפכה ברבות השנים לבטי דרייפר מ"מד מן", אבל כבר באותה שנה זכה קוצ'ר להזדמנות הגדולה שלו – אודישן לסיטקום חדש בשם "מופע שנות השבעים".
קוצ'ר קיבל את התפקיד של מייקל קלסו, צעיר יפה וטיפש שמנסה לשמור על מערכת היחסים שלו עם ג'קי ברקהארט היפה והמעצבנת. את ג'קי גילמה שחקנית מתחילה אחרת בשם מילה קוניס, שהיתה אז רק בת חמש עשרה. כל חברי הקאסט הפכו לחברים טובים גם מחוץ לסט הצילומים, ובילו לא מעט זמן יחד.
התדמית של ילד הקולג' חסר הדאגות הביאה לקוצ'ר את התפקיד הקולנועי הגדול הראשון שלו ב-2000, כששיחק בסרט "אחי, איפה האוטו שלי" לצידו של שון וויליאמס סקוט. המבקרים שנאו את הסרט, אבל הקהל אהב אותו – והוא גרף יותר מ-40 מיליון דולר בחודש הראשון להקרנתו.
ב-2001, אחרי הפרידה מג'נוארי, קוצ'ר לא נשאר לבדו זמן רב. הוא הכיר את השחקנית אשלי סקוט מ"מלאך שחור", והשניים יצאו יחד תשעה חודשים עד שנפרדו. לכולם היה ברור: יש לו אולי תדמית של הולל, אבל אשטון הוא לגמרי בעניין של מערכות יחסים ארוכות ורציניות.
מערכת היחסים הבאה שלו, אגב, הגיעה כבר בשלהי 2002 כשהכיר את השחקנית המנוחה בריטני מרפי על הסט של "ירח דבש מטורף". מערכת היחסים הרומנטית שלהם, שנמשכה חמישה חודשים, סקרנה את התקשורת בגלל עובדה משונה אחת – השניים התעקשו להמשיך ולענוד את טבעות הנישואין שלהן מהסרט לאורך כל התקופה, למרות שהכחישו את השמועות על אירוסין.
במקביל לעבודתו ב"מופע שנות השבעים", אשטון החל להפיק ולהנחות תוכנית מתיחות בשם "פאנק'ד" ב-MTV ב-2003, בה מתח סלבריטאים אמריקניים ושרף לא מעט גשרים.
באותה השנה החלו לצוץ תמונות פפראצי מסקרנות במיוחד של הכוכב הצעיר בשלל הזדמנויות כשלצידו כוכבת הקולנוע דמי מור, המבוגרת ממנו בכ-16 שנים. מור, שהתגרשה מברוס וויליס, היתה אחת הראשונות שזכו לכינוי "קוגרית" ואילו המניות של קוצ'ר נסקו בבת אחת.
ֹ
הזוהר ההוליוודי החדש הביא לקוצ'ר תפקיד קולנועי נוסף – הפעם ב"אפקט הפרפר", שיצא לאקרנים ב-2004. הקריירה הקולנועית שלו גרמה לו לקבל החלטה לא פשוטה – הוא עזב את "מופע שנות השבעים" בעונה השמינית שלה יחד עם כוכב נוסף אחר, טופר גרייס (אריק פורמן). השניים חזרו לפרק הסיום, ששודר ב-2006.
בתחילת 2005 החל אשטון להפיק סדרה נוספת – "היפה והחנון", תוכנית ריאליטי ששידכה בין חנונים גאונים ובתולים לחתיכות לוהטות ולא אינטליגנטיות במיוחד. התוכנית הפכה להצלחה בינלאומית, וזכתה לגרסה גם אצלנו.
בספטמבר אותה שנה, אחרי שנתיים ביחד ולא מעט גבות מורמות, אשטון ודמי החליטו למסד את הקשר. השניים התחתנו בטקס קבליסטי בביתם שבבוורלי הילס, וקוצ'ר זכה לא רק לתמיכתו של הבעל לשעבר וויליס, אלא גם לאהדתן של שלוש הבנות הגדולות של דמי – רומר, סקאוט וטלולה.
זה היה רשמי – דמי ואשטון הפכו לפאוור קאפל לכל דבר. הם הגיעו יחד לאירועים נוצצים עם איי-ליסטים הוליוודיים, והפרש השנים ביניהם רק גרם לתקשורת להמשיך ולהתעניין בהם. קוצ'ר לא חסך מהמעריצים תמונות מחיי הנישואין שלהם, כולל תמונה של אשתו מגהצת את בגדיו בתחתונים, אותה העלה לטוויטר.
ב-2008 אשטון מצא את עצמו שוב בסרט הוליוודי גדול – הפעם היה זה "מה שקורה בווגאס", שם כיכב לצידה של קמרון דיאז. למרות הכימיה בין השניים, קוצ'ר התעקש שהוא ודמי עדיין מאוהבים מעל הראש.
כקבליסט נלהב, קוצ'ר כיבד אותנו בנוכחותו כמה וכמה פעמים. ב-2010 הוא אפילו ביקר פה פעמיים – בתחילת השנה לבדו, בביקור שכלל אפילו משחק כדורסל של נבחרת ישראל, ובאוקטובר יחד עם דמי לצידו.
הביקור של בני הזוג בישראל באוקטובר 2010 משך תשומת לב עולמית, ולא בגלל התמונות של השניים במקומות הקדושים. הוא הגיע חודש בלבד לאחר הדיווחים בצהובונים על סטוץ של קוצ'ר עם בחורה בת 21 בשם בריטני ג'ונס, שהגדילה לעשות ואף תיארה בפרטי פרטים את המפגש ביניהם. דמי ואשטון הפגינו חזית מאוחדת מול השמועות והמשיכו בשלהם, כולל תמונות טוויטר דביקות ומאוהבות וביקור משותף בארץ.
אך לא לעולם חוסן. בספטמבר 2011, ביום השנה השישי לנישואיהם נתפס קוצ'ר בג'קוזי במלון בסן דיאגו עם ארבע בחורות זרות, שעם אחת מהן – בלונדינית בשם שרה ליל – הוא אף בילה את הלילה. אשטון התחנן לסליחתה של דמי, שניסתה לתת צ'אנס נוסף לקשר ביניהם ולפנות לייעוץ במרכז לקבלה. בנובמבר היא הודיעה רשמית על סיום הנישואין, ואשטון נאלץ לעזוב את הבית.
אבל חיי הרווקות החדשים של קוצ'ר לא נראו כמו סיוט: הוא שכר דירת רווקים מפוארת וענקית, וצולם על ידי הפפראצי כשהוא מבלה עם בחורות שונות בערים כמו ברלין ואתונה. דמי, מצידה, סבלה מהתמוטטות נפשית שהביאה לאשפוזה במרכז לגמילה. למרבה האירוניה, קריסת הנישואים של אשטון הגיעה זמן קצר אחרי שלוהק לסיטקום המצליח "שני גברים וחצי" במקומו של צ'ארלי שין.
אחרי הפרידה מדמי מור, הצהובונים רק חיכו למערכת היחסים המסעירה הבאה בחייו של קוצ'ר. כשריהאנה צולמה יוצאת מביתו לפנות בוקר במרץ 2012, הם מיהרו להדביק להם רומן לוהט שכמובן הוכחש על ידי השניים. היו שטענו גם שאשטון הוא בכלל אבי בנה של ג'נוארי ג'ונס, שילדה תינוק מאב אלמוני באותה שנה.
אבל תשומת הלב הוסטה עד מהרה לעבר הידידה הוותיקה מילה קוניס. השניים נראו מבלים יחד בכמה הזדמנויות, ולמרות שהתעקשו שהם רק ידידים, היה ברור שמשהו נוסף קורה מתחת לפני השטח.
ואכן, ביולי 2012 נתפסו השניים מתנשקים בחשאי בזמן ארוחת צהריים רומנטית בלוס אנג'לס. ההכחשות לא עזרו, ובני הזוג יצאו מהארון והחלו להיראות יחד גם בטיולים עם הכלב בטריינינג ובדרך ל"סטארבקס". המעריצים היו באקסטזה – אחרי כל השנים הללו, מייקל קלסו וג'קי ברקהארט סוף סוף מצאו זה את זו.
החיים האישיים של אשטון הם לא הדבר היחיד שהסתדר בשנה האחרונה – הכוכב לוהק לתפקיד סטיב ג'ובס בסרט על חייו של מייסד "אפל", שהוצג לראשונה בפסטיבל "סאנדנס" האחרון בינואר 2013. המבקרים היו חלוקים בדעתם לגבי הופעתו בסרט, אבל אין ספק שעם גושפנקא כזו אפשר לומר בבטחה – אשטון לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב.