המשווקים של ימינו משתמשים בדרכים רבות ומגוונות כדי למשוך קונים לחנויות שלהם, דוגמה לאחת מהן היא נערת האנדרואיד שהוצבה בחלון ראווה בחנות Takashimaya שבטוקיו.
למקרה שהמראה האנושי שלה בלבל אתכם נציין כי לא מדובר בנערה אמיתית אלא ברובוט דמוי אדם, אנדרואיד, שהחנות לוותה מהמעבדה הרובוטית באוניברסיטת אוסקה שביפן. הבובה היא רק אחת מסדרת ה- Geminoid שמייצרת המעבדה, רובוטים שגם המראה וגם תנועות הגוף והבעות הפנים שלהם דומים לאלה של אנשים אמיתיים.
לפי המפתחים של הנערה היא מסוגלת להציג מעל 60 הבעות פנים ולהעביר עוד ארבעה מצבים רגשיים וכשקונה פוטנציאלי מתקרב אליה היא מגיבה בהתאם. ממצמצת, מהנהנת, מחייכת, קורצת וכשעובר זמן רב ואף אחד לא עובר לידה היא אפילו מפהקת.
מה שמאפשר את שלל הפעולות וזיהוי הגופים שנמצאים לידה אלה חיישנים רבים בשילוב עם תוכנה מיוחדת המבוססת על טכנולוגיה לזיהוי פנים.
בעלי החנות מאמינים כי הפרזנטורית המכנית תעורר עניין ותמשוך לקוחות רבים במטרה בסופו של דבר להגדיל את נפח המכירות.
גם המומחים של חברת CScout Japan לייעוץ בתחום הפרסום מסכימים כי המציגה הלא שגרתית תביא לתשומת לב חיובית ותעלה את המכירות. הם אומרים: "שיווק ויזואלי כמו זה מעלה אצל הלקוח את דרגת החיבור הרגשי והוא מקשר את המותג עם משהו אנושי. זה טוב יותר מפרסומת סטנדרטית שנקלטת במוחו של האדם כמרוחקת ומנוכרת".
מה דעתכם - מדליק או קריפי?
>> מאיזו חברת תקשרות הישראלים הכי לא מרוצים?