בפייסבוק של AM:PM הגולשים קובעים את המבצעים
אפליקציית פייסבוק של רשת הסופרים AM:PM מזמינה את הגולשים לקבוע מה יהיו מבצעי הרשת בכל שבוע. בחירת המבצעים נעשית באמצעות הצבעה דו-שבועית מתחלפת, כאשר בכל פעם יש 6-10 הצעות למבצעים על מוצרים שונים, שמתוכם בוחרים הגולשים 3 מוצרים שהם היו רוצים לקבל במבצע.
ההצבעה פתוחה בפני כל הגולשים בקיר של עמוד הפייסבוק של המותג, תחת הקטגוריה "מבצע בהזמנה", כשנתוני ההצבעות מתעדכנים באתר בזמן אמת. כל שלישיית מבצעים שתיבחר על-ידי מירב הגולשים תהיה בתוקף למשך שבועיים בכל סניפי הרשת.
לדברי עידו מור, מנכ"ל AM:PM, הרשת נותנת כוח נוסף לצרכנים בכך שהיא מאפשרת לגולשים להציע בעמוד המותג מוצרים נוספים שהם היו מעוניינים למצוא במסגרת ההצעות. חלק מההצעות הגולשים אף הבשילו לכדי מבצעים לצרכן הסופי.
את הפעילות של AM:PM בפייסבוק מנהלת סוכנות הפרסום הדיגיטלית Refresh של אדם שוב.
הסופר: השוואה בין סופרמרקטים
אתר הסופר מציע פלטפורמה אינטרנטית להשוואת מחירים בין שופרסל ישיר, רמי לוי, מגה ומיסטר זול. בפני הגולש באתר מופיעים המוצרים השונים של הרשת מחולקים לקטגוריות, כשבאפשרותו להרכיב עגלת קניות אישית.
בסיום התהליך האתר מבצע השוואת מחירים בין 3 העגלות השונות, מציג את עגלת הקניות הזולה ביותר ומאפשר למשתמש לבחור במשלוח מהרשת המועדפת. אם חסרים מוצרים ברשת מזון מסוימת, האתר מציע מוצרים חלופיים.
מרקט-פלייס: השוואה באייפון
יישום צרכני מוצלח נוסף הוא אפליקציית האייפון מרקט-פלייס, המציעה פלטפורמה להשוואת מחירים של מוצרים הנמכרים ב-16 רשתות המזון המובילות בישראל, באמצעות סריקת הברקוד של המוצרים.
לפני מספר ימים עודכנה האפליקציה והיא כעת מציעה פיצ'ר נוסף שעשוי לחזק עוד יותר את הקהילה הצרכנית החדשה ואשר מסתמך על חוכמת הקהל (Crowd Sourcing).
משתמשים יכולים לעדכן מחירים של מוצר מסוים בכוחות עצמם, אם הם מוצאים אי-דיוק בין המחיר המופיע באפליקציה (הנמשך מהאתרים הרשמיים של הרשתות) לבין המחיר המוצע בפועל בחנות.
>> כל מה שאתם צריכים לדעת על קנייה חכמה ברשת