הליוותו של מייסד ומנכ"ל אפל סטיב ג'ובס, שמת ביום חמישי האחרון בגיל 56, נערכה אתמול (ו') באירוע שהוגדר כ"התאספות פרטית של קרובי משפחה וחברים", כך ע"פ הוול סטריט ג'ורנל.
במקביל, הודיע הדובר הרשמי של אפל כי החברה לא מתכננת להקים אנדרטת זיכרון רשמית, עם זאת, במכתב ששלח מנכ"ל אפל הנוכחי טים קוק לעובדים הוא כתב כי אפל תערוך אירוע ש"יחגוג" את חייו של ג'ובס ויתן להם במה להביע את המחשבות, הזיכרונות והתנחומים שלהם.
גם חברת Sony Pictures לא מבזבזת זמן, האתר Deadline מדווח שהיא כבר מנסה לרכוש זכויות יוצרים לצילום סרט לפי ספר הביוגרפיה הרשמית של ג'ובס אותה כותב וולטר איזאקסון. יציאתה של הביוגרפיה תוכננה ל-21 בנובמבר 2011 או תחילת 2012, אך הוקדמה בגלל הנסיבות המצערות ל-24 באוקטובר.
ברשת גם מסרבים להירגע, הבלוג Sysomos מדווח כי בשעה 20:30 ביום רביעי (שעון ארה"ב), זמן קצר אחרי פרסום הידיעה על מותו של ג'ובס נקלטו 249,042 ציוצים בטוויטר עם אזכור שמו של ג'ובס, המספר זינק ל-2.5 מיליון בתוך 12 שעות.
אבל לא רק טוויטר, עלייה מטאורית נרשמה גם בשאר הרשתות החברתיות. עד השעה 21:30 ביום רביעי, כשעה אחרי הפרסום הראשון של החדשות העצובות נרשמו כמעט 2,000 פוסטים בבלוגים שהגיעו ל-13,284 בתוך 12 שעות, 3,836 ידיעות באתרי חדשות שונים ( 30,905 אחרי 12 שעות) ו-1,483 הודעות לוח ו-25,704 אזכורים 12 שעות אחרי.
גם נאום סטנפורד המפורסם של ג'ובס, במיוחד לאור העובדה שג'ובס מדבר בו על מוות, זכה למספר שיא של כניסות והגיע ל-8 מיליון צפיות בתוך 24 שעות.
המחוות הגרפיות לג'ובס זכו לשיתוף רב, אחרי המחוות של גוגל, האתר הרשמי של אפל והאתר WIRED ששינה את כל עמוד הבית שלו לכבוד ג'ובס, דווקא אחת המחוות פרטיות הפכה לסוג של סמל ברשת. מי שאחראי עליה הוא מעצב בן 19, בשם ג'ונתן מאק מהונג קונג:
גם בתכניות הטלוויזיה מותו של ג'ובס זכה לסיקור נרחב, ג'ון סטוארט בתכנית ה'דיילי שואו' הקדיש את "רגע הזן" לנאום סטנפורד ובין יתר התייחס לכך שג'ובס היה צעיר מידי (56) ומותו בטרם עת נתן הרגשה שהוא כאילו חייזר שנוחת בכדור הארץ בתוך חללית מראה לאנשים טכנולוגיה חדשה ועוזב בחזרה בחללית שלו.
הקומיקאי סטיבן קולבר, מהתכנית "דוח קולבר" עשה מחווה קומית עצובה: