השבוע פייסבוק הכריזה על חידוש בשירות התמונות שלה וכבר בעתיד הקרוב יוכלו המשתמשים לתייג בתמונות שלהם לא רק אנשים אלא גם עמודים.
"כל דף המכיל תמונה ברשת החברתית יכול להיות מתויג, כאשר התמונות יופיעו כלשונית בדף המשתמש ולא על הקיר. דף יכול להיות מתויג על ידי כל אחד, בלי קשר אם הוא עשה לייק לדף או לא", מסבירים בפייסבוק. מדובר בשינוי מהותי לעומת הגרסה הקודמת של שירות התמונות שאיפשרה רק לחברים של בעל התמונה לתייג את הדף.
בשלב זה התכונה החדשה תפעל רק בדפים בקטגוריות מוצרים ומותגים או אנשים, אולם בעתיד מתכוונים בפייסבוק לפתוח אותה לשאר הקטגוריות. התיוג נעשה באותה צורה בה התבצע עד היום: מסמנים בתמונה את המוצר, המותג או האישיות שיש לה עמוד מעריצים, רושמים את שם העמוד ומאשרים את הפעולה.
צריך לזכור כי נושא הפרטיות מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בתמונות מתויגות ולכן כל משתמש צריך לדאוג ולהגדיר מראש את מאפייני החשבון טרם העלאת התמונות.
המתנגדים טוענים כי המהלך של פייסבוק נועד בראש ובראשונה לספק למפרסמים דרך נוספת להפיץ את המסר שלהם ברחבי הרשת החברתית. "זה מאוד מתקבל על הדעת, כי בקרוב, אתה כבר לא תצטרך לתייג בעצמך את התמונה אלא פייסבוק תעשה זאת בשבילך. ברגע שתעלה תמונה עם מוצר, פייסבוק תקשר אותך איתו לנצח. בקוקה קולה בטוח יאהבו את זה". ביקורות אחרות מעלות חשד כי תוכנות צד שלישי ינצלו את תיוג המוצרים בתמונות למשלוח הודעות זבל (ספאם).
אין ספק כי הליך הנפקת המניות של פייסבוק וכניסה של משקיעים חדשים לרשת החברתית מספק היבט חדש לפעילות של פייסבוק והיא עוברת מרשת עבור גולשים לרשת עבור משקיעים. אם עד היום צוקרברג חשב על שירותים שיעצימו את החוויה החברתית, היום הוא חושב על כלי פרסום, ושירות התמונות החדש עם תיוג מוצרים ומותגים הוא רק דוגמא אחת לכך.
>> לא תאמינו, פייסבוק שכרה חברת יחסי ציבור כדי שתלכלך על גוגל