זהו זה. הגיע הסוף לשמועות ולסרטים העוקצניים ביו טיוב. סטיב ג'ובס מודה שיש בעיות קליטה עם האייפון החדש בדגם מספר 4 והוא מציע מגן חינם לכל מי שרכש את המכשיר וגם החזר כספי מלא לכל מי שלא יהיה מרוצה מהמוצר.
מסיבת העיתונאים של אפל, שכונסה היום (ו') בקופרטינו, התחילה בהצהרה של סטיב ג'ובס: "מכרנו מעל 3 מיליון אייפונים מאז השקנו אותו לפני שלושה שבועות, זה האייפון הטוב ביותר שייצרנו עד היום", הוא אומר לקהל העיתונאים שהגיע בהתראה קצרה למטה אפל בקליפורניה.
"טלפון הוא לא מכשיר מושלם"
סטיב ממשיך וטוען כי הבעיה עם האנטנה – בעיה שגרמה לירידה של שבעה אחוזים משווי מניות החברה - היא לא רק של אפל אלא מתרחשת בכל סמארטפון והוא מציג קטעי וידאו המראים בדיקות שונות שנעשו למכשירי בלקברי, HTC וסמסונג במעבדות של אפל. בכולם הקליטה יורדת ברגע שמחזיקים את הטלפון באותה צורה מסויימת עם יד שמאל. "זהו עולם הסמארטפונים. טלפון הוא לא מכשיר מושלם", אומר ג'ובס בלי להניד עפעף.
המצגת ממשיכה וג'ובס אומר כי עדכון התוכנה האחרון מספר 4.1 ישפר את הקליטה אך לא לגמרי, המהנדסים של אפל עדיין לא מצאו דרך לעקוף את חוקי הפיזיקה הוא אומר בציניות אופיינית לו. מסתבר שבאפל בכל זאת ידעו כי תהיה בעיה בקליטה אבל לא חשבו שזה כזה ביג דיל, ונתונים שהגיעו ממחלקת שירות הלקוחות של החברה מראים כי רק 0.5% מהלקוחות שרכשו אייפון 4 התלוננו מאז יום ההשקה בנוגע לבעיות קליטה. לטענת ג'ובס זהו לכל הדעות זהו מספר נמוך ובסך הכל מרבית הלקוחות מרוצים.
"אנחנו לא יודעים למה זה קורה"
המצגת ממשיכה ונתונים המשווים את אחוז ההחזרות של המכשירים בין האייפון החדש לבין ה3GS מראים כי את האייפון החדש החזירו הרבה פחות, 1.7% לעומת 6% שהחזירו את הדגם הקודם. אפל החליטו להיות שקופים וג'ובס מודה גם בעובדה כי למרות שהאנטנה יותר טובה באייפון החדש הוא מאבד יותר שיחות מהקודם - בערך שיחה אחת יותר לכל 100 שיחות.
על אף שהנתון הזה נמוך, באפל לוקחים את הלקוחות ברצינות ומנסים לבדוק מדוע זה קורה. "האמת שאנחנו לא יודעים" נשמעת התשובה הכל כך ישירה מפיו של ג'ובס. ייתכן וזה קשור לעובדה כי 80% מלקוחות ה3GS יצאו עם מגנים לאייפון מהחנות ואילו רק 20% יצאו עם מגן כאשר רכשו את 4. המגן של האייפון הישן לא מתאים לחדש ובאפל לא עומדים בקצב ההזמנות.
אין התנצלות – יש פיצוי: מגן חינם לכל לקוח
המסיבה מתקדמת לקראת סיומה המובטח לאחר 15 דקות וכל העיתונאים מחכים לשמוע התנצלות או לפחות פתרון שמציעה אפל ללקוחות שרכשו את המכשיר. "נכון, יש בעיה והיא פוגעת בקבוצה קטנה של לקוחות אבל בכל זאת אנו רוצים שכל הלקוחות יהיו מרוצים, אז הנה מה שאנו מציעים: אנחנו הולכים לשלוח לכל לקוח אייפון 4 מגן חינם ואנו נציע מגוון של מגנים. מי שעדיין לא יהיה מרוצה יוכל להחזיר את האייפון ואנחנו נזכה אותו בכל סכום הקניה בתוך 30 יום מההחזרה", ועם המשפט הזה נותן לנו ג'ובס עוד מסיבת עיתונאים בנינוח הוליווד. בדיוק מה שרצינו. לשמוע מאפל השחצנית הודאה בבעיית הקליטה ושהיא גם תתחנף אלינו ותציע לנו להחזיר את האייפון ולקבל את הכסף. ברור שניקח את המגן ולא נחזיר את האייפון, אבל לפחות האגו שלנו יצא נשכר.
המצגת של ג'ובס מסתיימת וג'ובס עובר ממגננה למתקפה שיווקית ויורה הבטחות. מד סמיכות בעדכון הגרסה הבא של מערכת ההפעלה ועד סוף החודש הזה אייפון לבן וגם השקה בעוד שבע עשרה מדינות. מדהים איך בסוף מסיבת עיתונאים שכונסה סביב בעיה באייפון 4 מודיע לנו ג'ובס בסופה על המשך המכירות שלו בעולם כאילו לא קרה כלום ובעיית הקליטה מעולם לא התרחשה.