השימוש באתרי רשתות חברתיות גדול פי 1.4 לעומת שימוש בדואר אלקטרוני בטלפונים סלולריים - כך קובע מחקר חדש שמפרסמת חברת TNS. על-פי המחקר, משתמש ממוצע מבלה 3.1 שעות בשבוע ברשתות חברתיות ו"רק" 2.2 שעות בדואר האלקטרוני. חשוב לציין כי על פי אותו מחקר, בשווקים בוגרים כמו זה בארה"ב המגמה מתהפכת כאשר בוחנים את אותם הרגלי השימוש במחשבים אישיים. באלו, משתמש ממוצע מבלה 5.1 שעות מול הדואר האלקטרוני ו-3.8 שעות ברשתות חברתיות.
המחקר, אותו תמצאו במלואו כאן, הוא הגדול מסוגו בעולם, והוא מקיף 50,000 נשאלים מ-46 מדינות שונות (גם ישראל), שפירטו את ההרגלים שלהם בכל הקשור לפעילות מקוונת ברשת האינטרנט ולחיים הדיגיטליים שלהם בכלל. חברת TNS, יוזמת ועורכת המחקר, טוענת כי תוצאות המחקר, בשילוב עם נתונים הנאספים מהאינטרנט מציירות תמונה מקיפה למדי של מגמות הרגלי הצריכה הדיגיטליים במרבית שווקי העולם.
כך למשל, 39% מהנשאלים ציינו שיותר קל להם לבטא רגשות בעולם הדיגיטלי מאשר בעולם הפיזי - עובדה שאולי יכולה להעיד מדוע הרבה בני נוער מעדיפים את המחשב על פני מגרש המשחקים או מפגש פנים אל פנים עם חברים. בנוסף מראה המחקר, שמעל ל-60% מהנשאלים משתמשים באינטרנט לפחות פעם אחת ביום ומעל לחצי מהם צורכים את החדשות שלהם באמצעותו, לעומת חלופות אחרות בשוק. נתון מעניין נוסף הוא שרק 12% מהם משתמשים באינטרנט לעשות קניות. מה שמראה שאנחנו עדיין אוהבים לחוש מקרוב את מה שאנחנו קונים.
לגבי רשתות חברתיות בפרט, התוצאות מצביעות על כך שיותר מ-85% מהנשאלים השתמשו בהן לפחות פעם אחת, וכמעט חצי מהם משתמשים בהן כל יום. מרבית המשתמשים ברשתות אלו מחפשים דרכים להעשיר את חוויית השיתוף באמצעות וידאו או מוזיקה (46%) או הורדה של תכנים ואפליקציות (36%). ויש גם לא מעט כאלו שרוצים או כבר כותבים בלוגים (29%).
תחום נוסף שעלה במחקר הוא עד כמה הגולשים מסתמכים על המלצות של גולשים אחרים ברכישות שהם מבצעים. ובכן, מסתבר שהרבה - ובעיקר ברכישות הקשורות למחשבים (34%), לטלפונים סלולריים (29%), למכוניות (31%) ולחופשה (26%).
בסך הכול, המחקר מאשר את מה שההיגיון הבריא מצביע עליו כבר תקופה ארוכה - אנחנו חיים בעולם דיגיטלי מקביל לזה הפיזי , כאשר אחד משפיע על השני. אי אפשר לנתק אותם. הרשתות החברתיות והדואר האלקטרוני הם כבר מזמן לא רק פלטפורמות לשיתוף תמונות או סטטוסים אישיים, אלא הפכו לסמכות הקובעת טרנדים ואופנה במגוון תחומים במציאות הפיזית שלנו. אם מוצר מסוים, שירות, חברה או מקום בילוי מקבלים ביקורות גרועות בפייסבוק, טוויטר או במכתב שרשרת בג'ימייל, סביר להניח שתהיה לכך השלכה גם בעולם הפיזי.