במיקרוסופט מתחילים את השנה החדשה ברגל שמאל: החל מיום שישי האחרון משתמשים מתלוננים כי הודעות מייל שלהם אבדו. "אנא עזרו לי להשיג אותן חזרה", מבקש משתמש בשם "Zacgore" בפורום המקוון של החברה, לאחר שהודעות שלו שכללו תמונות של הילדים ומידע עליהם נעלמו לו מתיבת הדואר הנכנס. תלונות של משתמשים נוספים מלמדות כי חלק מההודעות הועברו לפח האשפה.
שירות הוטמייל, המספק תיבת דואר חינמית בענן השירותים של מיקרוסופט ברשת האינטרנט הוא הנפוץ ביותר מסוגו, ועל פי נתוני חברת קומסקור משתמשים בו 360 מליון מנויים ברחבי העולם. התקלה האחרונה הביאה לכך כי בפורום של מיקרוסופט נרשמו מעל ל-470 דפים על תלונות לגבי היעלמות הודעות הדואר, עובדה שהוציאה את דוברת החברה, קטרין ברוקר מהמשרד כדי לספק את ההודעה הבאה: "בשלב זה, הבעיה היא נקודתית ומיקרוסופט עובדת עם המשתמשים המסוימים שנפגעו ממנה. אנו מתנצלים על אי הנוחות ללקוחותינו". ברוקר סירבה לפרט מה גרם לתקלה.
התשובה הלקונית של דוברת החברה לא הניחה את דעתם של המשתמשים ואלו הגדילו לעשות ופתחו קבוצת תמיכה ייעודית בפייסבוק, המרכזת את כל התלונות בתקווה שמישהו שם ברדמונד ייקח אחריות על התקלה ויספק פתרון או לפחות הסבר ולא יתייחס אליהם כאל "בעיה נקודתית".
יש לציין כי התקלה מגיעה בתזמון גרוע מבחינתה של מיקרוסופט המבססת את כל האסטרטגיה השיווקית שלה לשנים הבאות על שירותי ענן, כאשר כל המידע של המשתמש נמצא בשרתים חיצוניים ולא על מחשב הלקוח.
אנחנו אמנם לא סנגורים של מיקרוסופט, אבל תקלות וטכנולוגיה הולכות יחד ומי שמחליט להשתמש במחשב צריך להיות מוכן לכך שמדי פעם הוא יפסיק לעבוד ויימחקו ממנו קבצים. מבלי להמעיט בחשיבות התקלה, ההמלצה שלנו היא להמשיך להשתמש בשירותי דואר אלקטרוני באינטרנט של אחת החברות הגדולות כמו מיקרוסופט, גוגל או פייסבוק למרות התקלה. על ציר הזמן, השרתים שלהן בסופו של דבר, מתוחזקים יותר טוב מהמחשב האישי שלנו.