בשונה מהמציאות פיזית, מציאות וירטואלית מאפשרת לנו לחוות אירועים בדרך אחרת לגמרי - ואם בעבר ניתנה לנו אפשרות להיות בצד של גרמניה הנאצית או ברית המועצות של סטאלין, עכשיו נוכל להצטרף לשורות ארגון הטליבאן במלחמתו בכוחות ארצות הברית. אל דאגה, לא מדובר בניסיון ציני לגייס צעירים לצד הלא נכון של המתרס אלא בגרסה החדשה של המשחק הפופולרי Medal of Honor, שתצא באוקטובר הקרוב לחנויות. גרסת הבטא עבור ריבוי משתמשים לקונסולות PS3, Xbox 360 ול-PC כבר שוחררה.
פטריק ליו, המפיק של המשחק מטעם חברת EA , לא חושב שהוא עבר את הגבול: "בסופו של דבר זה משחק", הוא אומר. אמנדה טאגרט, מנהלת יחסי הציבור של החברה גם היא מוסיפה שאין טוב בלי רע, ומספרת לחדשות AOL כי "מרביתנו עושים זאת מגיל 7 – אם מישהו משחק שוטר אחר משחק גנב. מישהו צריך להיות הפיראט. וב-Medal of Honor מישהו צריך להיות הטליבאן".
"אח של חבר נהרג באפגניסטן - ובמשחק אתה מקבל ניקוד על הריגת חיילים. זה דוחה"
אין ספק כי יציאת המשחק במקביל למלחמה האמיתית המתקיימת באפגניסטן מעוררת רגשות עזים בקרב הורים שכולים וכאלו שילדיהם שוכבים עכשיו במארבים ונלחמים באויב, שלהבדיל מהמשחק – יכול באמת להרוג אותם. השאלה האתית במשחקי מחשב חוזרת במקרה הזה ביתר שאת; כי הרי המלחמה בנאצים היא כבר חלק מההיסטוריה, אבל הטליבאן הוא אויב אמיתי ועכשווי והוא ימשיך לגבות קורבנות בזמן שצעירים "יהרגו" חיילים אמריקנים על מסך המחשב.
דן וויטהד, שהתנסה בגרסה מוקדמת של המשחק, סיפר לאתר הגיימרים Eurogamer על התחושות האמביוולנטיות שהמשחק גרם לו: "לראות את כוחות הברית נורים על ידי המורדים בהריסות בקאבול, גרם לי להרגיש מוזר קצת - במיוחד מפני שאח של חבר נהרג באפגניסטן לפני מספר שבועות. זאת מלחמה אמיתית והיא קורית ממש עכשיו, דם אמיתי נשפך, ולחקות את זה במשחק מחשב, כאשר אתה מקבל ניקוד ככל שאתה הורג יותר חיילים... ובכן, יש משהו מאוד דוחה בזה".
"בסופו של דבר, מדובר במשחק", אומר פטריק ליו בניסיון להרגיע את המתנגדים ודבריו מוכיחים את האקסיומה הבלתי מעורערת: בעוד שאתיקה וכסף לא תמיד מסתדרים, בסופו של דבר זו תעשייה שרוצה לעשות רווחים - ואין כמו שימוש במלחמה אמיתית להגברת מכירות של משחקי מלחמה.