מי לא מכיר את הסיטואציה הבאה: אתם רוצים להתנתק מחברת שירותי תקשורת, כגון חברות הכבלים והלוויין, חברות סלולריות או ספקיות אינטרנט, אך נדרשים לעבור טרטורים של המתנות ארוכות ו"שיחות שכנוע" של נציגי שימור לקוחות, שמנסים לשכנע אתכם לא לעזוב. ואם זה לא מספיק, אתם נדרשים לשלוח את הדרישה הרשמית להתנתקות (הודעת ביטול) לספק השירות באמצעות פקס או דואר רשום. אם אין לכם פקס בבית, אתם צריכים לכתת רגליים לסניף הדואר או לחנות, ולבזבז זמן יקר.
אתר חדש בשם "נתק" (netek.co.il) שהושק היום שם לעצמו מטרה לחסוך לכם את הטרטור הזה, ולאפשר לצרכן הקטן להתנתק בקלות מחברות התקשורת ללא סחבת או נציגי שימור לקוחות. האתר מאפשר לכם לבחור מאלו שירותי תקשורת אתם מעוניינים להתנתק, למלא פרטים אישיים ולאשר שהאתר ישלח בשמכם את הודעת הביטול, בפקס, לחברות התקשורת. בשלב זה, האתר גובה תשלום סמלי של שקל אחד על כל משלוח פקס, לכיסוי הוצאותיו, אשר נגבה באמצעות הודעת SMS.
מאחורי אתר "נתק" עומדים נתנאל וכשטיין, מפתח אינטרנט, יהונתן קלינגר, עורך דין העוסק בתחום דיני המידע ויזם נוסף, שמעוניין להיוותר אנונימי ומהווה את הגב הפיננסי של המיזם.