יוטיוב, אתר הסרטונים המוביל בעולם שנמצא בבעלותה של גוגל חושף נתונים מעניינים בנוגע לטראפיק שלו וכמות הווידאו שעולה בו בכל דקה.
לפי פוסט בבלוג הרשמי של החברה, יוטיוב רושם עלייה של 25% בשמונה החודשים האחרונים בצפיות וידאו ומגיע ל-4 מיליארד צפיות ביום. נתון מדהים עוד יותר שנחשף על ידי החברה הוא כי בכל דקה מועלות ליוטיוב 60 שעות של וידאו, שהן שעת וידאו אחת בכל שנייה.
זאת לעומת הנתונים של חודש מאי - אז הועלו "רק" 48 שעות של וידאו בדקה. הקפיצה הגדולה מגיעה על רקע הקידום שמבצע האתר לתוכן מקצועי, מעבר לתוכן הגולשים הרגיל המועלה מדי יום, ועל רקע כניסת האתר לפלטפורמות שמעבר למחשב האישי - טלפונים חכמים וטלוויזיות.
מרבית הסרטונים עצמם לא מכניסים לחברה כסף, מלבד הפרסומות המופיעות בסרטונים, מהם מרוויחה גוגל כ-5 מיליארד דולר בשנה.
החודש נודע כי גוגל ישראל מתחילה להציע ללקוחותיה אפשרות לפרסם ביוטיוב ולשלם על בסיס צפייה בלבד. הפורמט החדש, TrueView Video Ads, מאפשר לגולשים לדלג על פרסומות הווידיאו המקדימות (Pre Roll) לאחר 5 שניות ולעבור ישירות לצפייה בסרטון המבוקש ביוטיוב. במידה וכך יבחר לעשות הגולש, המפרסם לא ישלם על אותה חשיפה כיוון שהגולש לא צפה בפרסומת הווידיאו. התשלום ייגבה מהמפרסם רק במידה והצופה צפה בלפחות 30 שניות מהפרסומת (או בכולה, במידה ואורך הפרסומת קצר מ-30 שניות.