סופת ברקים או אפילו פרפר שמנופף בכנפיו בחוות השרתים של אמזון בצפון ורג'יניה עשויים להוביל לסוף העולם. כך לפחות הרגישו בסוף השבוע הזה מיליוני צעירים ברחבי העולם, שיצאו לטוויטר ולפייסבוק על מנת למחות על השירותים האהובים שלהם שביום אחד נמחקו מעל פני המפה, גם אם רק זמנית, אינסטגרם, פינטרסט וגם נטפליקס.
כולם ישבו על השרתים המפורסמים של אמזון, כולם נפלו למספר לא מבוטל של שעות עקב תקלה טכנית. מי שחיפש אינסטגרם בטוויטר היה יכול לחשוב שאת האמריקאים תוקף אסון גדול פי כמה מההוריקן קתרינה.
שירות האיחסון של אמזון, למרות שכבר נפל בעבר, נחשב לאחד השירותים הפופולריים והיציבים בעולם. הוא גם מסחטת כסף לא רעה לאמזון, שבתוך חוות שרתים קרה וחשוכה מחזיקה אצלה בכיס כמה מחברות הסטארט אפ האהובות בעולם. מאות שירותים קטנים וגדולים יושבים על השרתים האלה. לכן הטבע היה צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא שלח סופה לצפון וירג'יניה, שגרמה להפסקת חשמל באיזורים נרחבים במדינה.
מי יפול מהנפילה?
אינטסגרם ופינטרסט לא ייפגעו משמעותית מהנפילה הזמנית. להיפך, נפילות כאלה רק מחזקות רשתות חברתיות חינמיות. הקהל לא מרגיש שמרמים אותו מיכוון שהוא לא שילם. הוא רק נבהל לרגע מחוסר הזמינות ומבין את החשיבות של השירות הזה על חייו. תחשבו על כמות התמונות שעלתה בשנייה שאינסטגרם חזרה לאוויר ותבינו שבשביל משתמשים רבים הנפילה רק היתה תזכורת עד כמה החיים שלהם זקוקים לשירות שיתוף התמונות הפופולרי.
כמו הנפילות המבוקרות (והלא מבוקרות) של טוויטר בתחילת דרכה, כך הנפילה הנוכחית תעשה גם לאינסטגרם וגם לפינטרסט רק טוב. היא תייצב אותן בתור שירות שכשהוא נופל לכמה שעות, העולם פשוט מתחרפן. אם אנשים מתחילים לחשוד באפוקליפסה כשאתה לא זמין, סימן שאתה עושה משהו טוב.
מלבד אמזון שהפגיעות שלה נחשפה ולא באופן יפה במיוחד, המפסידה האמיתית מהסיפור היא נטפליקס, שירות הסטרימינג בתשלום המאוד אהוב בארה"ב הוא שירות שחייב להיות זמין 24 שעות ביממה וזאת מהסיבה הפשוטה, האמריקאים משלמים כסף טוב בשביל לצפות מתי שהם רוצים באיזו סדרה או סרט שהם רוצים. כאן לא יעזרו תירוצי הסופות - נטפליקס תצטרך לעשות שמיניות באוויר כדי להזכיר ללקוחות המשלמים שלה למה היא הטובה ביותר, למרות שהיא לא היתה זמינה לכמה שעות בלבד ולא חצי יממה כמו אינסטגרם.
לנטפליקס יש לא מעט מתחרות, שגם אם הן לא ברמתה, הן בוודאי יהיו שמחות מאוד לראות את נטפליקס הבוקר מטפלת בלקוחות זועמים. להפיל אתר חינמי זה משהו אחד, להפיל את אחד משירותי התשלום האהובים ביותר באינטרנט זו כבר ליגה שונה לחלוטין.
ויש גם מרוויחה אמיתית שאף אחד לא מעז להגיד את שמה והיא גוגל. בדיוק השבוע בכנס המפתחים שלה הציגה ענקית החיפוש את חוות השרתים החדשות שלה שיוכלו להתחרות ישירות באמזון, כנראה גם במחיר נמוך יותר. גוגל בוודאי חשבה שהיוקרה שלה כחברה והסיקור החיובי של כנס המפתחים יעשה את העבודה וימשוך אליה לקוחות גדולים, אבל מסתבר שגם מזג האוויר רצה לתת לשירות החדש של גוגל תנופה קלה.