לאחר ששקע מעט אבק הכוכבים מההשקה הגרנדיוזית שערכה אמש (ד') חברת אפל של האייפד החדש, הגיע תורן של הביקורות. בסופו של דבר, היכולת הפרזנטטיבית של מנכ"ל אפל טים קוק היא לא זו של סטיב ג'ובס, אין לו את הכריזמה והקסם שיש לג'ובס ועכשיו אפשר כבר להודות אמש קוק ו"האייפד החדש" שאפילו לא קיבל שם ראוי לא בדיוק גילה לנו את אמריקה והשאיר אותנו עם פה פעור.
מה שראינו אתמול היה אותו אייפד - רק קצת יותר טוב מקודמו. ובשביל שיפורים רבותיי, לא צריך את אפל. ואם חשבתם שיתנו לקוק ימי חסד, מסתבר שלא וכתבים טכנולוגיים שכבר הצליחו להתנסות במכשיר החדש החלו לשחרר ביקורות על מה שראו או לא ראו אתמול. והפתעה (או שלא), גם חברת סמסונג, האויבת הגדולה של אפל, בין המבקרים.
סמסונג: מיהרה לפרסם טבלת השוואה בין האייפד החדש לגלקסי נוט 10.1
אחת החברות הראשונות שתקפו באופן ישיר את האייפד החדש היא המתחרה המושבעת של אפל - חברת סמסונג. עוד לא עברו כמה שעות מאז רגלו של טים קוק עזבה את הבמה במסיבת העיתונאים אתמול וצוות יחסי הציבור של הענקית הקוריאנית מיהר להוציא טבלת השוואה בין טאבלט הגלקסי NOTE 10.1 והאייפד החדש.
אחד החסרונות העיקריים למשל של האייפד הוא חוסר היכולת לעבוד בשתי תוכנות בו זמנית, זו לצד זו, על המסך. חסרון נוסף טמון בעובדה שמסך האייפד מסוגל לזהות רק רמה אחת של לחץ ולכן אינו תומך כראוי בכתיבה טבעית עם עט על המסך וכמו כן, לאייפד אין ממשק אינפרא אדום כמו ל-NOTE המקנה לו יכולות של שליטה על מערכת השמע בסלון.
למה בכלל צריך אייפד?
הכתב הטכנולוגי של האתר Theblacklaser לא חסך גם הוא בביקורות: "אז למה בדיוק, בחיי, הייתי משתמש באייפד או בכל מחשב לוח אחר. באמת, בשביל מה? אני פשוט לא יודע. מלבד משחקים ויישומים ספציפיים לאייפד, אני לא יכול לחשוב על משימה אחת שהאייפד מתאים יותר מאשר מכשירים אחרים שלי. שיחות? טלפון. כתיבה? מחשב נייד או מחשב אישי. עריכה? מחשב נייד או מחשב אישי. הודעות טקסט? טלפון. קורא אלקטרוני? קינדל. יש רק דבר אחד שאני יכול לחשוב עליו שהאייפד יהיה מתאים באופן מושלם עבורו: קריאת קומיקס. אבל האם אני מספיק לקרוא את הקומיקס כדי להצדיק הוצאה של 500 דולר לכל הפחות על האייפד? מה פתאום. לא הוצאתי יותר מכמה מאות דולרים לכל היותר על הקומיקס בעשור האחרון. לא בדיוק שווה את ההוצאה הנוספת".
למה כולם תמיד מצפים למכשיר מהפכני?
ב- Theconversation דווקא שיבחו את השינויים הקטנים והסבירו שאין אפשרות לייצר ולהמציא בכל שנה מוצר חדש ומהפכני: "הצרכנים שמחים לראות שיפור מצטבר עוד שיפורים כאלה הם בכיוון הנכון. אחרי הכל, זה בלתי מציאותי לצפות החברה - ולו גם גדולה ובעלת השפעה כמו אפל - להציג מוצרים חדשים מהפכניים מדי שנה...ההכרזות השנתיות של אפל הן כיום כמעט יום ספורט לאומי בארצות הברית. המיתולוגיה גדלה סביבם, ניזונה משמועות מקדימות על הכרזות וניתוחים לאחר האירוע. כל ההייפ הזה, גם הטוב וגם הרע, מאבד מהרלוונטיות שלו במידה רבה על ידי תורים של לקוחות נלהבים מחוץ לחנויות אפל, מחכים לשים את ידם על כל מה שהוכרז.
דונלד בל, כתב הטכנולוגיה הבכיר של האתר Cnet לא מצא משהו טוב או רע במיוחד באייפד החדש: "באופן אישי, אין באמת שום דבר שאני יכול להצביע עליו ולומר "אפל דנה את עצמה לאבדון". החברה לקחה מוצר מצוין שלה ועידכנה אותו עם מסך מדהים. אני מניח כי ההחמצה היחידה שאני יכול להצביע עליה היא חוסר מענה למחיר של הקינדל. אמנם יש חרושת שמועות כי אפל עשויה לשחרר אייפד קטן יותר בהמשך השנה, אבל עד אז, נראה כי התשובה היחידה של אפל לתקציב ה-199 דולר של הקינדל – הוא האייפוד.
נחמד, לא מדהים
באתר Macenstein כתבו: "המילה 'מדהים' נזרקה בהשקה הזו ככל הנראה אפילו יותר מהרגיל. אפל למעשה שברה שיא בשימוש במילה באמצעות שימוש יתר, במיוחד לנוכח העובדה שלא היה דבר מיוחד מדי או באמת מדהים בהודעה. זה לא אומר שהעדכונים לא היו 'נחמדים' ואני מוכן להרוג כדי לראות שקופית מרכזית ענקית מאחורי טים קוק האומרת "האייפד החדש הוא נחמד". אבל בפעם הבאה, בואו נקצץ את השימוש במילה "מדהים" ב30%".