השבוע אחת מהסערות התורניות היתה שייכת לחברת אדידס שהשיקה נעלי עבדים. אמנם במקרה של אדידס מדובר בטעות (או שלא טעות) של אנשי הקריאטיב, אבל לא תמיד אפשר למצוא אשמים ולעתים המציאות היא זו שהורסת את הקמפיין המושקע. אספנו 10 דוגמאות מהעולם ומישראל בהן המציאות של החיים הרסה את הפרסומת.
באתר הרוסי adme שעוסק בעולם הפרסום העלו מספר תמונות של פרסומות שהשתבשו ברחבי רוסיה.
בחודש ספטמבר האחרון, הופיעו ברחבי רוסיה שלטי חוצות ופוסטרים שביקשו מהגברים להיות קשובים, רגישים ועדינים יותר. בכל פוסטר בצבע סגול צלול הופיע המשפט: "תחליט ותהיה עדין". הפרסומת הלקונית עוררה עניין רב וספקולציות שטענו שהיא קשורה לגברים הומוסקסואליים. לבסוף הסתבר שהפרסומת היא לשוקולד מילקה והתמונה הבאה יכולה להביע כנראה הכי טוב מה גברים חושבים כשמבקשים מהם להיות עדינים.
המפרסמים של הבושם לגברים צ'מפיון דוידוף יצאו בקמפיין יצירתי במיוחד לתחנות אוטובוס במוסקבה, כשהפכו אותן למיני חדר כושר.
המציאות המרה חושפת שגברים כל כך סקסיים לא נוסעים בתחבורה ציבורית, בבושקות דווקא כן.
עוד מציאות עצובה נחשפה בקמפיין נוסף בתחנות אוטובוס מחודש אפריל האחרון. חברת מיצים רוסית וגדולה בשם "דוברי"(טוב), הפכה תחנות אוטובוס שונות ברוסיה לגן ירוק, עם מטע תפוחים וצמחייה שונה, פירות בשלים וטעימים, עצים וממש גינה ירוקה ונחשקת, כמו גן עדן אלטרנטיבי.
ובמציאות מי לא רוצה לגור במקום שנראה כמו גן עדן? ואם אתה הומלס אז זה באמת נראה כמו סידור מצוין.
באוקטובר האחרון העיתון הכלכלי הגדול ברוסיה, ודומוסטי, השיק קמפיין פרסומי מעניין והציב במוסקבה באזורי קניונים ומרכזי קניות, בורסות ועוד, גלילים עגולים ושקופים, אותם מילאו בשטרות מזויפים של 5 רובלים.
בתוך ימים ספורים מהשקת הקמפיין, המציאות הענייה והוונדליסטית ניצחה את הפרסומת היצירתית.
וכאן מי שאחרי על השיבוש הוא השילוב הקשה שבין תנאים סביבתיים ובעיקר ביצוע קלוקל.
לכבוד יציאת הסרט המדובר "אליסה בארץ הפלאות" השיקה החברה שאחראית על שיווקו ברוסיה שלט חוצות אינטראקטיבי. כך הוא נראה ביום הצבתו:
וככה זה נראה יממה אחרי:
דוגמה לפרסומת שהופצה על תחנת אוטובוס שהמתכננים שלה לא חשבו עד הסוף:
וגם, מסתבר לפעמים גם לדוגמניות סקסיות יש רגליים לא משהו:
ובישראל: השחקן שצונזר מהפרסומת של אקטימל בגלל שהוא דומה לרוצח
הפרשה המזעזעת והסבוכה של רצח הילדה רוז פיזם על ידי סבה רוני רון ואמה מארי פיזם, הסעירה את ישראל לפני ארבע שנים ולא פסחה גם על עולם הפרסום.
במקביל להתפתחות וסיקור הפרשה, הריצה חברת שטראוס פרסומת חדשה לאקטימל ובה נראים אב ובנו יושבים על שטיח ומשחקים בפלייסטיישן.
מימין (האב מהפרסומת של אקטימל), משמאל (הרוצח רוני רון)
רק שהמציאות באותה תקופה גרמה לצופים רבים להתלונן נגד הפרסומת, הסיבה: השחקן שמגלם את דמות האב היה דומה מאוד לחשוד ברצח, רוני רון, ובשטראוס החליטו לצנזר את הפרסומת ולקצץ ממנה את האב. צפו בפרסומת המקורית וכאן הגרסה המצונזרת.
סטודיו סי עושים פרסומת לקוטג'?
הקמפיין האחרון של סטודיו סי עם הסלוגן "לנשים שרוצות תוצאות", בו הופיעו נשים רגילות שצולמו אחרי שהורידו במשקל ועיצבו את גופן בעזרת הסטודיו הציף את ישראל עם שלל פוסטרים שהופצו בכמעט בכל מקום אפשרי. התמונות היו מאוד יפות והנשים באמת חטובות וחתיכות. אבל אז הגיעה הלחות התל אביבית בשילוב עם עבודה לא ממש מקצועית של מי שהדביק את הפוסטר בתחנת האוטובוס ומה שקיבלנו היא התמונה הזו, שלא ממש מזכירה אישה שהזיעה בשיעורי פילאטיס.
וכך זה נראה מקרוב:
הפרסומת: פוקס. המציאות העגומה: ישראל
את העובדה שבשכונות חרדיות לא מפרסמים פוסטרים בהם מופיעות נשים, ואם כן, אז משחיתים אותם מיד, אנחנו כבר יודעים. אבל באוקטובר 2009 נפל דבר בישראל ופוקס החליטה להחליף את שלט החוצות של בר רפאלי ונועם טור שהתנוסס בענק בנתיבי איילון (לא שכונה חרדית לפי מה שזכור לנו), ובהשקעה של מאות אלפי שקלים לצילום צנוע יותר של השניים בבגדי חורף.
בהודעה לעיתונות הסבירה החברה כי "למרות שמדובר בפניות בודדות, החליטה רשת פוקס להתחשב בהן, מעצם היותה רשת האופנה הפונה לכלל הציבור ולכל המגזרים". התלונות וההסרה של התמונות שוב הוכיחו שישראל היא מדינה שמרנית למרות הניסיונות שלה להפוך לליברית יותר.
עדכון: הגולשים הבחינו כי בתמונה השנייה חסר עמוד חשמל. נציין כי מדובר בתמונה שהוכנה כאילוסטרציה כדי להראות את השלט החדש, איך הוא ייראה כשהוא יעלה.
התמונה המקורית בנתיבי איילון:
התמונה החדשה והצנועה יותר:
>> צפו: כתבת סינית התבלבלה והציגה צעצוע מין כאילו זו פטריה אקזוטית