פייסבוק מעדנת את אפליקציות השיתוף האוטומטי ומוסיפה מספר הגבלות שימנעו מהמשתמש להביך את עצמו עם תכנים שלא היה רוצה שחבריו יראו שצפה בהם ובעיקר על מנת למנוע ספאם על הטיימליין, הטיקר ופיד החדשות.
בסוף השבוע פירסמה הרשת החברתית בבלוג המפתחים שלה שורה של תקנות חדשות לגבי פיתוח האפליקציות והתכונות שלהן. בין היתר, מעכשיו כדי שווידאו שראיתם או כתבה שקראתם יופיעו בפרופיל הפייסבוק שלכם, עליכם להישאר בהם לפחות 10 שניות (ואם מדובר בסרטון של פחות מ-10 שניות, על המשתמש לצפות בו במלואו לפני שהוא יופיע אוטומטית על הקיר שלו). כך שאם נכנסתם לתוכן כלשהו בטעות, יצטרכו לעבור לפחות 10 שניות לפני שפייסבוק תשתף את הפעילות הזו בטיימליין. המהלך הזה צפוי לצמצם באופן דרסטי את כמות הספאם שיופיע ברשת החברתית והפרופיל שלכם.
אפליקציות ווידאו יהיו גם מחויבות להודיע לכם שהן עומדות לשתף אוטומטית את מה שצפיתם בו ולתת לכם אפשרות לעזוב את העמוד שבו נמצא אותו ווידאו והן יצטרכו גם להציע לכם אפשרות לבטל את אופציית השיתוף. ההגבלה הזו עלולה לפגוע מאוד באפליקציות כמו Viddy ו-SocialCam שמקבלות לא מעט חשיפה בזכות השיתוף.
עוד הנחיה שפייסבוק הכניסה למפתחי אפליקציות השיתוף נוגעת לדרך פרסום הפעולות על הטיימליין. במילים אחרות, אם ראיתם וידאו או שיחקתם במשחק, בבואה לשתף את הפעילות הזו באופן אוטומטי בפייסבוק, על האפליקציה לכתוב שאכן ביצעתם את הפעולה ולא לכתוב משפט כמו "דוד רוצה שתראה את הווידאו הזה / תנסה את המשחק הזה".
דרך מצוינת לגלות תכנים חדשים או שיתוף מיותר ומביך?
מאז הושקו לפני כשמונה חודשים, אפליקציות השיתוף האוטומטי מעוררת סביבן ויכוח עז. הן כאמור פועלות באופן אוטומטי, ברגע שהשתמש מתקין אותן, הן מקבלות אישור לשתף על הקיר שלו את כל מה שהוא קרא וראה. האופי האוטומטי, ללא פעולה אקטיבית של הגולש העלתה את נושא הפרטיות והחדירה אליה שוב על הפרק, ועוררה לא מעט זעם בקרב משתמשים.
עכשיו החליטה פייסבוק לקחת את השליטה בחזרה מידי המפתחים ולהוסיף הוראות הגבלה ברורות ונחרצות ובכך לשמור יותר על משתמשיה.