תוך כדי שהיא מתכוננת לקראת הגשת התשקיף להנפקה המיוחלת שלה,פייסבוק שחררה היום אתר מיוחד שמאפשר לכל משתמש של הרשת החברתית לצפות בסרטון קצר שמתעד את חייו כפי שהם משתקפים בטיימליין של פייסבוק.
הרעיון מאחורי האתר והיכולת ליצור סרטון כזה, הוא להנגיש עד כמה שאפשר את נושא הטיימליין - העיצוב החדש של הפרופיל האישי בפייסבוק - עבור המשתמשים. יתרה מזאת, פייסבוק מנסה גם ליצור באזז סביב הטיימליין החדש שלה ועל-ידי יצירת סרטים אישיים שניתן לשתף בתוך פייסבוק, היא מקווה לייצר אפקט ויראלי.
פייסבוק הכריזה על הטיימליין כבר לפני מספר חודשים ואף פתחה אותו לציבור הרחב לאחרונה, אך עדיין לא נקטה צעד והפכה אותו לברירת מחדל עבור הפרופילים של כל המשתמשים. כהכנה לקראת צעד זה, החליטה פייסבוק להשיק את Timeline Movie Maker כדי שגולשים יוכלו לראות איך אמור להיראות הטיימליין שלהם.
הכנת הסרטון פשוטה במיוחד ודורשת רק לחיצה על כפתור Make Your Movie. לאחר מכן, האתר יבקש גישה לפרטים ולפוסטים של המשתמש בפייסבוק כדי לאתר באמצעות אלגוריתם מיוחד את הבולטים שבהם ואז הבמה מוכנה לסרט שיציג את החיים של המשתמש בפייסבוק. (להכנת הסרט timelinemoviemaker).
עם חמישה פסקולים שונים, הסרטון נראה אמנם כמו פרסומת לטיימליין של פייסבוק, אך הכוכב הראשי הוא המשתמש עצמו. האפליקציה הזו זמינה כרגע בארבע שפות: אנגלית, צרפתית, ספרדית וגרמנית. עם סיום הקרנת הסרט, ניתן לשנות את הפסקול ואף את התמונות המוצגות בסרט עצמו. כמו כן, ניתן לשתף את הסרט עם החברים בפייסבוק.
מבדיקת מהירה עולה כי הסרטונים הנוצרים אמנם מושכים את העין, אך האלגוריתם של פייסבוק מתקשה לבחור באמת את האירועים המרכזיים בחייו של משתמש ואפילו לא תמיד מתקרב אליהם. עם זאת, עדיין מדובר בפיצ'ר נחמד ומשעשע. פייסבוק איננה הראשונה שמאפשרת להכין סרט שישתמש בנתוני הרשת החברתית של המשתמש.
גם אינטל הציגה בעבר סרטון נחמד תחת השם The Museum of Me, שהציג מוזיאון מכובד שבו מוצגות תמונות אישיות ותמונות של חברים מתוך פייסבוק.
>> אהבתם את הרעיון? קליק וספרו לחברים
>> וגם: מה הסרט של בראנג'לינה - אוסרים על הילדים שלהם לחפש אותם בגוגל