נטוויז'ן 013 היא ספקית האינטרנט שלקוחותיה מבקשים להתנתק ממנה יותר מכל האחרות. למעלה מ-40% מבקשות ההתנתקות מספקיות האינטרנט במהלך 12 החודשים האחרונים היו של לקוחות החברה. כך עולה מנתונים של אתר "נתק" שהגיעו לידי mako.
נתק (Netek) מפעיל שירות שמאפשר לכל גולש להתנתק מספקי תקשורת שאליהם הוא מחובר בלחיצת כפתור. בשנה האחרונה עברו דרכו למעלה מ-38 אלף בקשות התנתקות, מתוכן למעלה מ-20 אלף בקשות התנתקות רק מספקי האינטרנט. בענף זה, כך עולה מנתוני נתק, נטוויז'ן היא החברה שממנה מבקשים להתנתק יותר מכל, עם 6,442 מלקוחותיה שביקשו להתנתק בשנה האחרונה (רק דרך אתר נתק).
הנתון העקבי גבוה יותר מנתח השוק של נטוויז'ן, שעומד על 33%. לעומתה, נתח המתנתקים להתנתק מסמייל 012 דרך אתר נתק עומד על 32 אחוזים, בדומה לנתח השוק שלה. בזק בינלאומי בולטת עם נתח שוק של 34%, אבל שיעור בקשות התנתקות נמוך ועקבי של 23% בלבד.
בענף הסלולר התמונה השתנתה בשנה האחרונה. בתחילת דרכה של "נתק" בפברואר 2011 הובילה פלאפון את מצעד המתנתקים, עם למעלה מ-40% מבקשות ההתנתקות. אבל היום התמונה שונה. פלאפון ירדה ל-28% מבקשות ההתנתקות, ובחצי השנה האחרונה הולך ועולה שיעור המבקשים להתנתק מפרטנר באופן עקבי, ובינואר האחרון אחראים לקוחותיה ל-44.5% מסך בקשות ההתנתקות בענף הסלולר (למרות שנתח השוק של שלוש הספקיות הגדולות הוא דומה, ועומד על כשליש).
פלאפון וסלקום מתחלקות עכשיו בשאר. סלקום היא כאן המצטיינת, כשהיא מצליחה לשמור על שיעור נמוך וקבוע של כרבע מבקשות התנתקות. במהלך השנה האחרונה טיפלה נתק בכמעט 6,000 בקשות התנתקות מכל החברות הסלולר.
בתחום הטלוויזיה ותשתית האינטרנט אין הפתעות גדולות. שיעורי ההתנתקות דומים לנתחי השוק של החברות, וכך 60% מבקשות ההתנתקות הן מהוט.
אתר נתק עצמו נהנה משיעור גדילה ניכר של בקשות ההתנתקות שזורמות דרכו. בפברואר 2011, החודש הראשון לפעילותו, עברו דרכו כ-1,200 בקשות לניתוק. מקץ 12 חודשים, בינואר 2012, נרשמו כבר למעלה מ-9,000 בקשות ניתוק בחודש.
סביר לייחס את הגידול בפעילות הניתוק לעלייה במודעות לאתר ולאו דווקא לחוסר שביעות רצון מעמיק בקרב לקוחות התקשורת בישראל. מטבע הדברים, נתק עוסקת רק בבקשות לניתוק – ולא בזרם הלקוחות המצטרפים לחברה ובסך הכולל של מספר לקוחותיהן.
- תגובתן של נטוויז'ן ופרטנר טרם התקבלו
>> ברגישות ובנחישות - כך תתנתקו מחברות התקשורת בקלות