לאחר שהמסיבה נגמרת והאורות כבים כולנו רק מחכים לרגע בו נוכל להסיר את העטיפות מן המתנות ולהתמודד עם אכזבה עמוקה או אושר עילאי. אם אתם מכירים את ההרגשה, אתם לא לבד. מסקר שערכה חברת "רושניק אסטרטגיה" עולה כי 80 אחוז מן הישראלים חוו את האכזבה המדוברת והחליפו לפחות מתנה אחת שקיבלו. וזה לא נגמר רק באכזבה. 50 אחוז מהנשאלים העידו כי יצא להם "להיתקע" עם מתנות כפולות ו-55 אחוזים מהנשאלים כלל לא מימשו את הזיכויים על המתנות שהוחלפו.
ולמה כל זה קורה לנו? אולי התשובה נמצאת בנתון שאומר ש-50 אחוזים מכלל הנשאלים ענו כי לדעתם זוהי חוצפה לבקש מתנה ספציפית או נחוצה במיוחד. זאת למרות שלפעמים זה כל מה שהצד שנותן זקוק לו, כדי להימנע משעות של שיטוטים בקניון בחיפוש אחר מתנה ראויה.
במדינות רבות נהוגה שיטת רשימת המתנות, ה"גיפט ליסט", בעיקר בחתונות ואירועים משפחתיים. השיטה מורידה את הלחץ מהאורחים כאשר בפועל אין להם מושג במה מעוניין חתן היום הולדת. בנוסף, זוכה בעל השמחה לקבל אך ורק מתנות שהוא בחר. בלי תחושת אכזבה ובלי החלפות. בארץ זה ממש לא מקובל, אבל צעד ראשון בנושא עושה האתר "גיפט ליסט", המאפשר סימון מתנות רצויות והפצת הרשימה בקרב המוזמנים. בנוסף, יכולים המוזמנים לקנות את המוצרים היישר מהאתר ואפילו לבחור באופציה של קניה משותפת כשמדובר במוצר יקר במיוחד.
האתר מציע מתנות מפולחות לפי נושאים (ילדים, יולדות, בר מצווה וכו), אבל סובל קצת מהיצע דל שבוודאי ישתפר עם הזמן. באתר ניתן למצוא מגוון של מוצרים: מכרטיסי מתנה לרשת "סוהו" היוקרתית ועד למזרון ים בצורת בייגלה. מקורסי גלישה ויין ועד פופים ובובות לחדר ילדים.
לקראת החגים, פרסם האתר את עשר המתנות הפופולריות על גולשי האתר: מארז 12 קאפקייקס ובקבוק קאווה, שובר מתנה ברשת העיצוב סוהו, ספר בוטיק על גננות אקולוגית, כרטיס מתנה לטיסה דרך איסתא, ערכת יצירה לחדר הילדים, מאתר מזוודות אלקטרוני, שישיית כוסות שמפניה צבעוניות, שובר מתנה לאלבום תמונות, כלי ללחם ומטבל, ערכת כלים ומתכונים להכנת פיצה להורים וילדים.