ענקית החיפוש גוגל הודיעה אתמול (ג') כי היא מעדכנת את מדיניות הפרטיות שלה ומרגע שהשינויים יכנסו לתוקף ב-1 במארס היא תוכל להשתמש במידע האישי של המשתמשים ולהצליב אותו מתוך שלל שירותיה. כמו כן הודיעה כי היא משיקה הסכם תנאים מאוחד במקום כ-60 הסכמים שונים ופרטניים עבור כל שירות, עם הבטחה כי מדובר במסמך פשוט ומובן יותר מאשר בעבר.
משמעות השינוי היא שמרגע כניסת ההסכם החדש גוגל תוכל למשל להשתמש בשאילתות שהזנתם במנוע החיפוש ולהמליץ לכם על סרטונים ביוטיוב (שבבעלותה), בעוד שלפני כן לא יכלה לעשות זאת וההמלצות על קטעי הווידאו שלה חלו רק על החיפושים בתוך שירות הסרטונים.
דוגמא נוספת לאיחוד בין השירותים השונים שעולה דווקא מהפוסט בבלוג הרשמי של ענקית החיפוש, בעזרת ההצלבה יתאפשר שילוב בין היומן של גוגל ושירות המפות שלה שיהיה מסוגל לספק התראות לפגישות שנקבעו למשתמש ויחד איתן גם לחשב את המרחק ואף לדווח על פקקים בדרך למקום בו נקבעה הפגישה.
בגוגל טוענים כמובן כי השינוי בהכרח יטיב עם המשתמש וישפר את חווית הגלישה שלו: "אנחנו מאמינים כי תנאי השימוש החדשים יקלו על המשתמשים להבין את המדיניות שלנו ויעזרו לנו לשפר את השירותים שאנו מציעים", נכתב בפוסט.
גוגל טוענת שהפרטיות נשמרת
השינויים של גוגל במדיניות הפרטיות עוררו ביקורת רבה כולל ניסיון לפתוח בתביעה אזרחית, בעיקר בשל החשש מאיסוף מידע כל כך פולשני וגם פחד כי החברה תשתמש בו לרעה.
בגוגל הרגיעו ואמרו כי למשתמשים אין שום סיבה לחשוש וכי הם לא מתכננים למכור את המידע הפרטי שלהם או לנצל אותו בצורה כלשהי מחוץ לחברה אלא במקרים נדירים ובהוראה של בית משפט.
למקרה שתהיתם, אין שום דרך לברוח מחתימה על החוזה החדש ואם אתם רוצים להשתמש בעשרות השירותים של גוגל, ביניהם מנוע החיפוש שלה, תיבת הדואר ג'ימייל, שירות הסרטונים יוטיוב, הרשת החברתית גוגל פלוס, המפות ועוד עליכם לחתום על ההסכם.
עם זאת, אם אינכם רוצים שהמידע שלכם יוצלב או יישמר פשוט ליחצו על LOG OUT והתנתקו מהחשבון לפני השימוש.