חברת מחקר הרשת אלקסה פירסמה את הרשימה השנתית שלה ובה היא דירגה את האתרים הנצפים ביותר בעולם. בצמרת אין הרבה הפתעות, גוגל הבלתי מנוצחת מתנוססת בגאווה במקום הראשון, פייסבוק נמצאת במקום השני ויוטיוב מגיע למקום השלישי.
יאהו ממוקמת במקום רביעי ברשימת האתרים הכי נצפים ברשת. מסתבר שלמרות התדמית השלילית, יאהו עדיין ברשימת חמשת האתרים המובילים. מי שסוגר את החמישייה הראשונה הוא באידו, מנוע החיפוש הסיני הפופולרי. מאגר הידע האנושי ויקיפידיה מגיע במקום השישי.
במקום השביעי תמצאו את לייב של מיקרוסופט. מכל המותגים שמיקסורופט ניסתה, כנראה שזה המותג שהכי הצליח. לא בינג ולא msn. ואם תהיתם msn ירד השנה מהמקום ה11 למקום ה-17.
עוד נזכיר את שירות המיקרובלוגינג טוויטר שממוקם במקום השמיני. אמזון מגיעה למקום העשירי, וממוקמת ראשונה בין אתרי המכירות ברשת. איביי, לעומת אמזון, ממוקמת במקום ה-23. בלוגספוט, רשת הבלוגים בבעלות גוגל, נמצאת במקום ה-11. וורדפרס לעומת זאת, רק במקום ה-20.
הדירוג של אלקסה אמנם זוכה לכבוד בעולם אבל יש כלפיו גם לא מעט ביקורת. החישובים של החברה מתבצעים על ידי סרגל כלים שהיא מציעה ולפיו היא אוספת את המידע מהגולשים שהתקינו אותו. כך שהיא לא באמת צריכה את האישור של האתר שהיא רוצה לדרג, אלא משתמשת בגולשים עצמם. הדירוג נעשה על ידי שיקלול תוצאות בין מספר הביקורים באתר לבין מספר הצפיות בדפים בכל אתר. עכשיו ניתן לשאול עד כמה הבדיקה הזאת מדוייקת, הרי שהמידע נאסף רק על ידי קבוצה מסויימת מאוד של גולשים שיודעים בכלל על קיומה של אלקסה.
ומה קורה בישראל?
אלקסה מספקת גם רשימות לפי מדינות. נתחיל ונסייג כי אפשר לנחש שלרוב הגולשים הישראלים אין את סרגל הכלים שלה, ובכל זאת הרשימה מסקרנת. גוגל ישראל כמובן שבמקום הראשון. גוגל העולמית במקום השני ופייסבוק במקום השלישי. ynet מגיע למקום החמישי, וואלה למקום התשיעי ו-mako למקום ה-15. תפוז אנשים מגיע למקום ה-22 וזאפ ל-23. קליק לדירוג המלא.
>> אולי תתקשר? הסרטון שעשה למעלה מ-5 מיליון צפיות ביוטיוב
>> וגם: קארמה? תמונות טופלס של מארק צוקרברג דלפו בגלל טעות בהגדרות פרטיות