גוגל מתכוונת לטלטל את תוצאות החיפוש שלה על ידי הוספת עובדות ותשובות ישירות לרשימה הרגילה של הדפים המדורגים. באמצעות "חיפוש סמנטי" טכנולוגיה המאפשרת הבנה טובה יותר של המשמעות האמיתית של המילים, החברה מקווה לספק תוצאות רלוונטיות יותר.
עמית סינגהאל, מנהל במערכת החיפוש החדשה של גוגל אמר לאתר הוול סטריט ג'ורנל כי המערכת החדשה תפעל יותר כמו "שבני האדם מבינים את העולם". שאילתת החיפוש תותאם עם מסד הנתונים של "ישויות" הכוללת אנשים, מקומות ודברים אשר גוגל בונה בשנתיים האחרונות מאז רכשה את חברת Metaweb Technologies בשנת 2010 ואיתה גם מסד נתונים של 12,000,000 סרטים, ספרים, חברות וסלבריטאים.
אנשים המקורבים לחברה מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי כמה שינויים משמעותיים יוצגו בחודשים הקרובים, אולם סינגהאל מנמיך ציפיות ואומר כי גוגל נמצאת בתהליך ארוך שנים בדרך להיכנס ל"דור הבא של החיפוש". אחרי השינוי אנשים המחפשים את "אגם טאהו" יראו 'תכונות' מרכזיות אשר מנוע החיפוש יודע על האגם כגון טמפרטורה, מיקום, גובה ממוצע או מליחות. לעומת זאת, אלו המחפשים כיום את "אגם טאהו" יקבלו רק קישורים אל אתר האינטרנט של האגם, עמוד ייעודי שלו בוויקיפדיה וקישור למפה הרלוונטית.
כדי לספק תשובות שאינן קיימות בבסיס הנתונים של גוגל, החברה תשלב בטכנולוגיה החדשה חיפוש סמנטי יחד עם המערכת הנוכחית בדרך טובה יותר להכיר את ערך המידע באתרים ולהבין אילו מהם להראות בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש יעשה זאת על ידי בדיקת דפי האינטרנט ואיתור מידע על גורמים ספציפיים המוזכרים בהם ולא רק לחפש מילות מפתח.
אחת המטרות של גוגל במהלך היא לשפר את היתרון התחרותי שלה מול אפל, פייסבוק ומיקרוסופט בתחום החיפוש שמניב לה את מרבית הרווח הכספי. יחד עם זאת, השינוי ישנה כמעט לחלוטין את עולם הפרסום באינטרנט שהיום מבוסס בעיקרו על מילות מפתח ועולה השאלה כיצד יעברו בגוגל לטכנולוגיה החדשה מבלי לפגוע במפרסמים.
קהל נוסף שעלול לחוות שינויים בעבודתו הם מקדמי האתרים שיצטרכו להתאים את האתרים של הלקוחות שלהם לאלגוריתם החדש.