אפל כנראה מסרבת ללמוד מטעויות. אחרי שערוריית המעקב הגדולה שנחשפה לפני כשנה וחצי, ועוד כמה נוספות שלא זכו לסיקור נרחב – היא עושה את זה שוב.
האתר ביזנס אינסיידר חשף בסוף השבוע כי במערכת ההפעלה הסלולרית החדשה ה-iOS 6, אפל הכניסה טכנולוגיה חדשה ומתוחכמת שעוקבת אחרי המשתמשים ושומרת את המידע על מנת להשתמש בו לצורכי פרסום. לשיטה קוראים IFA (זיהוי עבור מפרסמים), וכשמה כן היא, שואבת מידע על מנת לשלוח פרסומות ממוקדות יותר.
לפי האתר, הטכנולוגיה מקשרת מספרים רנדומליים למכשירים ומשתמשים. המספר מאפשר למפרסמים להוסיף פרסומות מוגדרות לאפליקציות ואתרי אינטרנט, בהם אותם משתמשים גולשים דרך המכשיר הסלולרי שלהם. עוד מאפשרת הטכנולוגיה לדעת האם המשתמש רק הסתכל על הפרסומת או לחץ עליה באופן פעיל ואף ביצע רכישה.
בגלל שכל משתמש והמכשיר שלו מקבלים מספר זיהוי רנדומלי, החברות לא יכולות לזהות אותם באופן אישי, עם זאת, הם עדיין עוקבים אחרי הפעילות של המשתמשים ומוצאים מידע רב על הרגלי הגלישה והרכישה שלהם בלי לבקש את רשותם.
כך תכבו את המעקב
החדשות הטובות הן שניתן לכבות את המעקב בקלות. היכנסו ל:
Settings -> General –> About.
ומשם היכנסו לאזור הפרסום Advertising. עכשיו הגבילו את המעקב על ידי העברת הכפתור Limit Ad Tracking ל-ON.