מהפכת המפעיל הווירטואלי יצאה היום רשמית לדרך, עם השקת שני הסניפים הראשונים של המפעיל הווירטואלי "רמי לוי תקשורת" בירושלים.

לוי מציע ללקוחות תעריף של 20 אגורות לדקת שיחה, על פי דקות שימוש וללא חבילות כוללות, וכן מכשירים חכמים של חברת HUAWEI. שני סניפים נוספים ייפתחו בשבוע הבא ברמת גן ובמודיעין, ובהמשך מתוכננת פריסה רחבה בכל סניפי הרשת ואף יציאה מחוץ לתחומיהם.

להשקה הרשמית בגבעת שאול בירושלים הגיע לברך גם שר התקשורת משה כחלון, שהזכיר בדבריו כי היעד הוא תחרות אמיתית לכל. כחלון העריך כי עיקר הלקוחות יישארו בסופו של דבר מנויי המפעילות הגדולות (שגם מספרן יגדל בקרוב), בעוד המפעילים הווירטואליים ידעו לפנות לקהלים משלהם.

לוי התקשה להסתיר את התרגשותו והודה בדבריו גם לעובדי הרשת ולעובדי חברת פלאפון, שעל תשתיתה פועלת רמי לוי תקשורת, על עזרתם בהשקת המהלך. המטרה, הסביר לוי, היא לגייס 250 אלף מנויים ולא לגדול "יותר מדי", אלא לספק תנאים מצוינים למנויים הקיימים, לדבריו.

15 שקלים חיוב חודשי קבוע

תכנית התעריפים של לוי שהושקה היום כוללת תשלום חודשי קבוע של כ-15 שקלים, תשלום של 20 אגורות לדקת שיחה ותשלום של 15 אגורות להודעת טקסט. גלישה סלולרית תעלה ברשת החדשה 15 אגורות למגה-ביט.

רמי לוי מדגיש כי "באופן טבעי גם ברשת שלי אוהב למכור הרבה ולהרוויח קצת זה מה שאני עושה. ברגע שאני נכנס אני יוצר תחרות. המחירים ירדו אני פונה בעיקר ללקוחות שלא יכלו לנהל מו"מ עם המפעילים הגדולים, ששילמו הרבה כסף – אני הולך לחסוך להם הרבה כסף".

 

תכנית התעריפים של רמי לוי (צילום: חדשות 2)
תכנית התעריפים של רמי לוי | צילום: חדשות 2

מדברים מעט? משתלם יותר

כשמשווים בין התכניות הקיימות ברשתות הסלולר ובין והתוכנית העתידית של רמי לוי, התוצאות חד משמעיות: לקוחות שממעטים בדקות שיחה והודעות טקסט ואינם גולשים באינטרנט הסלולרי, ייהנו אצל לוי מתעריפים עדיפים. עבור 150 דק' שיחה ו-150 הודעות טקסט תשלמו אצל לוי 67 שקלים וחצי. אצל המפעילות הגדלות לעומת זאת תשלמו בחבילת ה-"לא דיברת לא שילמת" מחיר הנע בין 171 ל-230 שקל.

לקוחות שמדברים עד 400 דקות שיחה, שולחים עד 400 הודעות טקסט ומשתמשים באינטרנט – צריכים לבחור בין חבילות דומות והפרשים קטנים יותר. החבילה הזולה ביותר תהיה דווקא בפלאפון עם 169 שקלים לעומת כ-210 שקלים אצל לוי וכ-230 שקלים בסלקום ופרטנר.

נכון להיום, ללקוחות "כבדים" יש חבילות משתלמות יותר דווקא אצל המפעילות הקיימות - בין כ-264 ל274 שקלים. מי שיצטרף לרשת של רמי לוי יאלץ לשלם יותר מ-300 שקלים.

מעט מכשירים, יחסית פשוטים

לוי לא מתכוון להתחרות במפעילות הקיימות בגזרת מכירת המכשירים. הרשת החדשה תציע מעט מכשירים, פשוטים יחסית. בהמשך החודש צפויה לצאת לדרך באופן מצומצם גם פעילות המתחרה הוירטואלית  Five  והסכינים כבר נשלפות.

במהלך 2012, ייכנסו לשוק גם שתי המתחרות שמקימות רשת משלהן: מירס וגולן-טלקום. בינתיים, שלוש חברות הסלולר הקיימות מתכוננות כבר חודשים לרגע הזה ולכולן תוכניות מגירה. פרטנר תציע תכניות פשוטות בעוד יומיים. השאר צפויות ללכת בעקבותיה.

כחלק מהתגובה לתכנית המוזלת של רמי לוי, צפויות גם סלקום ופלאפון להציע תוכניות מעודכנות ולאחר שבמשך שנים חיכה הצרכן הישראלי למהפכה בשוק הסלולר, נראה שסוף סוף, המהפכה באמת מעבר לפינה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק