אם אתם רוצים להזמין מונית במהירות ובלי להתאמץ יותר מדי, הכירו את גט טקסי, אפליקציה חינמית להזמנת מונית שמאתרת את מיקומכם ושולחת אליכם נהג שמגיע בתוך דקות ספורות.
האפליקציה שהושקה לפני קצת יותר משנה כבר כבשה את רחובות גוש דן, מוסקבה, לונדון ובקרוב היא מגיעה גם לניו יורק.
מי שאחראים על הרעיון והביצוע הם שחר וייסר(37), שמשמש גם כמנכ"ל החברה ושותפו רועי מור. וייסר נולד במוסקבה ועלה לישראל בשנת 1991. גט טקסי היא אמנם המיזם האחרון שלו, אבל לוייסר יש כבר שורה ארוכה של סטארט אפים מצליחים, ביניהם גם חברת Vigoda אותה הקים ברוסיה, סוג של גרופון, אבל ברוסית.
"כמו כולנו גם אני נתקלתי בקשיים בתחום", אומר וייסר, "לוקח זמן להזמין מונית. בארץ זה פחות רלוונטי אבל כשאתה קליפורניה או במוסקבה, אתה יכול לחכות 45 דקות מונית ואתה מתחיל לפתח ספקות אם היא בכלל תגיע".
אפליקציית גט טקסי כאמור, מאפשרת להזמין מונית ישירות למקום בו אתם נמצאים, כאשר הנהג הפנוי הקרוב ביותר מקבל התראה על ההזמנה שלכם. בינתיים, בזמן שאתם מחכים תוכלו לראות איפה בדיוק נמצא הנהג וכן את פרטיו, שמו המלא, מספר הטלפון שלו, תמונה וסוג הרכב בו הוא יגיע לאסוף אתכם.
בזכות הדיגיטליזציה של תהליך הזמנת המונית, אפשרויות התשלום שמוצעות מגוונות גם הן. בינתיים, בישראל עדיין לא ניתן לשלם באמצעות הטלפון הנייד או כרטיס אשראי, אך חברות ועסקים שעשו מנוי לשירות של Get Taxi עבור העובדים שלהן מאפשרות להם להשתמש בשירותים של המוניות, זאת בזמן שהחברה יכולה לשלוט בצורה טובה יותר בהוצאות התחבורה שלה.
שירות זה הכל
מלבד המהירות והנוחות של פעולת הזמנת המונית, גט טקסי שומרת על סטנדרטים גבוהים מאוד באשר לנהגי המוניות איתם היא בוחרת לעבוד. בסיום כל נסיעה המשתמשים יכולים לדרג את הנהג איתו נסעו ו-Get Taxi מסננת בכל חודש את הנהגים שקיבלו את הדירוגים הנמוכים ביותר ומתגמלת את המצטיינים עם מכשיר אייפון או אייפד. מתנה שווה שגורמת להם להיות נהגים טובים ושירותיים יותר.
השירות זמין כבר עכשיו ברוב הערים בגוש דן בישראל (עם 400 מוניות ועוד 200 בהמתנה), במוסקבה ובלונדון ויושק בקרוב גם בניו יורק. בישראל מדובר בחברת המוניות הגדולה ביותר ו-וייסר טוען כי מספר המשתמשים גדל פי 2 בכל חודש. הבעיה היא שבישראל החוק אינו מאפשר לצבוע מוניות.
"בארץ על פי החוק אסור לצבוע מוניות ובחו"ל הן ממותגות לחברה", מסביר וייסר, "היום אנשים מחפשים בכוונה מונית של גט טקסי כי הם יודעים שזה ברמה גבוהה".
עוד מכשול שגט טקסי נתקלה בו בישראל הן תחנות המוניות הוותיקות. בעקבות ההשקה של גט טקסי חלה נהירה גדולה של נהגים לעבוד בה והתחנות נפגעו. בעלי התחנות אפילו הוציאו חוק מיוחד לפיו מי שעובד עם גט טקסי לא יכול להיות חבר בתחנת המוניות שלהם. כשבמקביל לגט טקסי עצמה זה לא משנה, וכל נהג שעובד איתה יכול לעבוד עם תחנות אחרות.
למרות הקשיים, וייסר חושב שישראל היא מקום מצויין עבור סטארט אפים. "זו מדינה מאוד מיוחדת. יש כאן אנשים שרוצים לעשות ולתת מעצמם".
ומה באשר לתוכניות לעתיד? וייסר עדיין לא חושב על זה. " היום אני כולי בגט טקסי. זו תהיה טעות מבחינתי היום לאבד פוקוס כי זו הזדמנות של פעם בחיים".