קרוב למחצית מהישראלים כבר מחזיקים בטלפונים חכמים, סמארטפונים, והתענוג הזה עולה לנו הרבה כסף. אבל מתברר שאם לא תמהרו לרכוש את המכשיר דרך חברת הסלולר שלכם, תוכלו לחסוך אלפי שקלים.
תקנות שהוציא משרד התקשורת בשנת 2009 קובעות שכל אחד מאיתנו יכול להגיע לחברה סלולרית עם מכשיר שהוא קנה - במקום אחר. החברה מחויבת לתת לנו את אותם תנאים שהיינו מקבלים, אם היינו קונים את המכשיר אצלה.
אז מה זה אומר מבחינת הכיס שלנו? שימו לב. ניקח כדוגמה את הדגם הפופולרי החדש ביותר כרגע: אייפון 4S.
בחנויות פרטיות כמו "דוקטור פון" ו"קינג פון" תוכלו למצוא אותו בקצת יותר מ-3,500 שקלים. ברשתות הסלולר המחיר קופץ ליותר מ-4,500 שקלים בממוצע: הפרש של כאלף שקלים. אבל ההחזר שנקבל בכל חודש מחברת הסלולר, בין אם קנינו את המכשיר ממנה או באופן עצמאי, יהיה זהה. אפילו המוקדנים מודים שזו עסקה משתלמת בהרבה.
חיסכון של מאות עד אלפי שקלים
איך זה עובד בשטח? פשוט מאוד. ניקח לדוגמה חבילה בסיסית של אייפון 4S הקיימת באחת מרשתות הסלולר. על פי התכנית, אם תדברו יותר מ-250 דקות, תקבלו זיכוי של 80 שקלים בחודש על המכשיר. אנחנו, שקנינו את המכשיר באופן פרטי במחיר זול בהרבה - נקבל את אותה הטבה.
כך שבזמן שלקוחות שקנו את המכשיר בחברה ישלמו עליו 50 שקלים בחודש, אנחנו - נשלם בערך שליש מזה, 17 שקלים, חיסכון של קרוב ל-400 שקלים בשנה.
והאייפון לא לבד. אין כמעט דגם מתקדם שלא תוכלו לקנות במחיר זול בהרבה מזה שמציעות חברות הסלולר. סמסונג גלקסי S2 לדוגמה, יעלה לכם בחנויות הפרטיות 2,770 שקלים בממוצע. בחברות הסלולר המחיר מזנק ל-4,800 שקלים בממוצע. יותר מ-2,000 שקלים הפרש.
מה אומרים בחברות הסלולר?
אז למה רבים בכל זאת קונים את המכשירים ישירות מחברות הסלולר ומפסידים אלפי שקלים? זה מה שאמרו לנו בחברת פלאפון: "דבר ראשון יש לך אחריות יצרן. איפה שאת קונה לכי תדעי מה הם שמים לך במכשיר ואיפה את קונה אותו. כל תקלה וכל בעיה את באה למרכז, מתקנים לך את זה. הרבה מעדיפים באמת לקנות אצלנו כשישנים טוב בלילה ואומרים יש לי לאן לפנות במידה וקורה לאייפון משהו".
נכון, נוח לקנות את המכשיר ישירות מהחברה, אבל המוקדנית לא ממש מדייקת. בחלק מהמקרים, עדיין נשלם על התיקון, אפילו שקנינו את המכשיר בחברה. בשורה התחתונה, האופציה הנוחה והפשוטה, כביכול, היא עדיין יקרה בהרבה.