יום העיון המיוחד לציון 20 שנה להקמתה של גלגלצ, שהתקיים היום (שלישי) במכללה האקדמית עמק יזרעאל, משך אליו שורה של בכירים מתחומי הרדיו והמוסיקה. אחד מהאירועים המרכזיים במהלך היום היה כיתת האומן בהשתתפותם של מפקד גל"צ, ירון דקל וקרן נויבך מ"קול ישראל". השניים עסקו בשאלה האם הרדיו יכול להשפיע על סדר היום החברתי ומעמדו מול השיח הציבורי. בין היתר התייחסו דקל ונויבך גם להתנהלותה של התקשורת בפרשת הזמר המפורסם.
"ישנם כללים מסוימים שהתקשורת לא עמדה בהם ובכך היא נכשלה" קבע דקל, "תפקיד העיתונאי הוא להיצמד לעובדות ולא לחרוג ממה שכתב המשטרה מביא. בפרשה הזו הפכה התקשורת אדם שעדיין לא נחקר לאנס ובועל קטינות". דקל, זוכה פרס סוקולוב לעיתונות אלקטרונית ב-2008, ומי ששימש גם ככתב ופרשן במשך שנים רבות בערוץ הראשון ובערוץ 2, מביא גם את הסיבות שהובילו לכישלון, לדבריו. "היום ההתנהלות של התקשורת היא תולדה של טראומה תקשורתית מפרשת קצב מפני שבאותה פרשה היו עיתונאים ששמעו ולא פרסמו".
נויבך בחרה להתייחס למתלוננות בפרשה וטענה כי הסיקור הבעייתי גורם לירידה בכמות המתלוננות: "התקשורת מגלה חוסר אחריות קיצוני בפרשות הללו כלפיי המתלוננות ומעבירה אותן מסע ייסורים נוסף". בנושא הרדיו דקל אמר כי הוא עצמו מתאים את הערכים העיתונאים שלו למה שהקהל שלו מצפה ממנו. בתגובה ענתה נויבך: "האחריות שלנו בתור עיתונאים היא לבחון את הגבולות שלנו כל יום מחדש, חלק מהתפקיד של כל מי שמחזיק מיקרופון ביד, הוא לברור את מה שמגיע אליו ולפרסם במינונים נכונים את הצהוב והאקטואלי".
בפאנל נוסף שעסק בנושא הרגולציה ועתיד הרדיו בישראל, השתתפו בין היתר גם ארז טל, אבי משולם וד"ר רפי מן. טל, בוגר התחנה הצבאית ואחד ממקימי גלגל"צ, הסביר כי העתיד שהוא חוזה למדיום רחוק מלהיות ורוד: "הרדיו גוסס, הרדיו זקן, לא גדל כמעט אף כוכב ברדיו ב10 השנים האחרונות, המגישים זקנים וכך גם המאזינים". לפי טל המודל הכלכלי של שידור פרסומות פשט את הרגל: "גלגל"צ חרגה בהצלחתה, כי היא לא עובדת עם פרסומות. הרדיו יצטרך להמציא את עצמו מחדש או שימות".