יו"ר רשות השידור אמיר גילת קבע להנהלת הרשות יעד של הפחתת תלונות האזרחים בשליש במהלך שנת 2013. הנושא עלה במסגרת יום עיון מיוחד בנושא שיפור השירות באגף הגבייה. גילת קבע מדיניות של "אפס סבלנות למשתמטים סדרתיים, 100% סבלנות לאזרחים משלמי האגרה".
כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", גילת מוביל מהלך של שינוי אופן הגבייה ובוחן הפסקת עבודה עם משרדי עורכי דין גובים. כיום מופעלים על ידי הרשות חמישה משרדים שהצליחו לאתר סרבני תשלום. בינתיים סוכם שהרשות תקפיד על ריענון ההנחיות למשרדי עורכי הדין ועל בקרה של פעילותם.
"יש מקום לשינוי החוק שנחקק ב-1965 ואינו מבטא את השינויים הרבים שחלו מאז", אמר, "מדברים רבות על השוויון בנטל, והכלל הזה חייב לחול גם על האגרה - לא יכול להיות שמאות אלפי אזרחים שומרי חוק ישלמו את האגרה ורבים אחרים יעשו דין לעצמם ויתחמקו מהתשלום. ועל מה מדובר? על שקל ליום? סכום מגוחך לחברה שזקוקה לשידור ציבורי".
לדבריו, "כיום שורר מצב בלתי נסבל שאזרחים רבים הרוצים להתקשר עם אגף הגביה, חלקם גם כאלה שרוצים לשלם את האגרה, אינם יכולים ליצור קשר עם האגף בשל מצוקת כח אדם ושעות עבודה מועטות".
גילת הנחה את ההנהלה לפעול במיידי לתגבור השירות לאזרח באגף הגבייה ולמציאת פתרונות אחרים של מוקדי טלפונים חיצוניים. לדבריו רשות השידור חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים שמסרבים באופן שיטתי לשלם את האגרה ובין אזרח שלא שילם את האגרה באופן חד פעמי, ולהכין תכנית לטיפול שונה בין שתי האוכלוסיות.
המטרה כעת, אם כן, היא להפחית את כמות התלונות לפחות בשליש בשנת 2013 ולהתחיל בשנה זו את ההתארגנות של אגף הגבייה לאגף שירות לקוחות.