"קרוסרודס"

אם היית בת 8-13 בתחילת המילניום, כנראה שראית את הסרט הזה במסיבת פיג'מות וחשבת שהוא ממש מרגש. אולי אפילו קנו לך את הספר במתנה, כדי שתוכלי להיזכר בכל הזדמנות איך בריטני ספירס ושתי החברות שלה יצאו לרודטריפ עם חתיך גנרי ומחוספס. רגעים אהובים: כשמימי (טארין מנינג, "כתום זה השחור החדש") עולה לשיר במועדון, חוטפת פחד קהל ובריטני גונבת לה את הרעם; כשהחתיך הגנרי מלחין את השיר של בריטני וכמובן, כשאמא של בריטני, שהיא בכלל סמנת'ה מ"סקס והעיר", מנפנפת אותה. חצופה. בדיעבד, זה כמעט מעליב שאנחנו אמורים לקנות את בריטני ספירס כחנונית בת 18 ובסרט יש הרבה יותר מדי טוויסטים ודרמה (הריונית בת 18 + מדרגות = נחשו), אבל נו, בכל זאת, שונדה ריימס כתבה את זה.

 

"כל מה שנוצץ"

ב-"Glitter" מריה קארי שיחקה את מריה קארי הצעירה תחת שם קוד כלשהו, זמרת צעירה וענייה (עם שתי חברות טובות, איך לא) שחייה משתנים כשנכנסים אליהם די.ג'יי שהופך למפיק המוזיקלי והמאהב שלה. הסרט נשמע כמו טראש כיפי אך למעשה הוא רצף של טרגדיות - משפחה מפורקת, בית שנשרף, סוכן אלים ומסוכן, איומים על חייה של מריה, רצח וכל מיני דברים שהייתם מצפים לראות בפרק של "היפים והאמיצים" ולא בסרט עם נצנצים על הפוסטר. גם ההפצה שלו הייתה די טרגית - הוא נדחה שוב ושוב ושוב, בפעם האחרונה בעקבות אשפוז של הכוכבת עקב תשישות, הגיע לקולנוע לבסוף רגע אחרי אסון התאומים, נכשל כלכלית והוכתר ע"י המבקרים כזוועה קשה ומביכה. למרות זאת, מריה הופיעה בסרטים נוספים בהמשך, כולל תפקיד מצוין ומפתיע ב"פרשס".

 

"השיר האחרון"

אחרי זוועת העולם שהיא "האנה מונטנה: הסרט", מיילי סיירוס קיבלה תפקיד קולנועי נוסף כצעירה עם חוש מוזיקלי, אח קטן ואבא דומיננטי מדי. בעיבוד לספר של ניקולס ספארקס ("סיפור אהבה בלתי נשכח",
"שומר הראש", "היומן" וכל מה שקיטש), מיילי היא רוני, בת 17 שנשלחת לגור עם אבא שלה בצפון קרוליינה. היא מסתובבת בעיירה הקטנה עם פרצוף תחת עד שהיא פוגשת את ליאם המסוורת' ומתאהבת בו על המסך ובחיים האמיתיים. אחר כך מתברר שאבא שלה ממש חולה ויש כל מיני עניינים רומנטיים ושערוריות מטופשות של ערים קטנות ואיזה שיר שאבא שלה כתב בשבילה והיא חייבת לסיים. בסוף היא כמובן מתחפפת מהחור הזה כדי ללמוד בג'וליארד כי בתרבות הפופולרית ערים קטנות הם מקום שבו מתחברים לעצמך ואז בורחים בבהלה ברגע שסיימת.

 

"בורלסק"

כריסטינה אגילרה עושה לאמנות הבורלסקה עוול שמצריך הקמת ועדת חקירה בפיסת הטראש הקאמפית והמצחיקה בטעות הזו. אגילרה משחקת כאן צעירה משום מקום (כלומר, איווה) שבורחת ללוס אנג'לס ובמקום לוותר על כל החלומות שלה ולעבוד בקייטרינג היא מגיעה למועדון בורלסק והופכת לבת טיפוחיה של המנהלת שלו (שר). במועדון כולן כמובן שרות בליפסינק אבל כריסטינה כל כך מוכשרת שהיא יכולה לשיר לבד, וואו! יש גם עלילה רומנטית ואת קירסטן בל בתפקיד רקדנית שיכורה ואגואסיטית. כן, סרט, בסדר, אני אמורה לצודד בכריסטינה אגילרה על חשבונה של ורוניקה מארס. בסדר. תיכף.

 

"מי הנערה הזאת?"

לפני שמדונה התחילה לקחת את עצמה ברצינות תהומית/להתלבש כמו מאמנת אירובי, היא בנתה לעצמה תדמית של צעירה עם חוכמת רחוב וחוש סטייל בריא. בסרט הנ"ל היא משחקת, תופתעו לגלות, צעירה עם חוכמת רחוב וחוש סטייל בריא, שנשלחת לכלא לאחר שהופללה ברצח החבר שלה. כמה שנים אחר כך, היא מתאחדת עם עורך דין, שכמובן מאורס לבחורה אחרת ומעפנה, כדי לתפוס את הרוצחים האמיתיים. יש גם איזה תת-עלילה מוזרה עם פומה. לא הנעליים, החיה. זה סרט מוזר מאוד אבל לפחות הוא מצחיק בכוונה, ועל כמה מהסרטים ברשימה הזו אפשר להגיד את זה?

 

"הזמר"

כשמארק אנתוני וג'ניפר לופז עוד היו נשואים, הם כיכבו יחד ב"El Cantante", האוטוביוגרפיה הכושלת של כוכב הסלסה הפורטו ריקני הקטור לאבו. בכל הנוגע למשחק, לופז מנוסה יותר ומביכה פחות מרוב כוכבות הפופ שמנסה להוסיף "שחקנית" לרזומה, אבל בסרט עמוס הקלישאות הזה היא מוכיחה כמה מוגבלות היכולות שלה. גם אנתוני לא מתגלה כאן ככוכב קולנוע מבוזבז, אבל די ברור שהוא עשה את הסרט הזה בשביל הפסקול.

 

"From Justin to Kelly"

קלי קלרקסון היא בחורה הישגית. תוך שנתיים היא הספיקה גם לזכות בעונה הראשונה של "אמריקן איידול" וגם להשתתף בסרט חדש מאת במאי "יש לה את זה", שהפך במהירות לאחד הסרטים המושמצים בהיסטוריה של הקולנוע האמריקאי. קלי היא כמובן קלרקסון, ג'סטין הוא ג'סטין גוריאני שאותו הביסה בגמר ובסרט הם נפגשים בספרינג ברייק בפלורידה ומתאהבים. לסרט יש דירוג של 10 אחוז טריות בלבד ב"Rotten Tomatoes" וב-2005, בקושי שנתיים אחרי יציאתו, הוא הוכתר בטקס פטל הזהב כסרט המוזיקלי הגרוע ביותר של 25 השנים האחרונות.

"נערות החלומות"

זה כמעט נס שביונסה הצליחה לעבור את השנים 2000-2010 בלי לשחק צעירה שאפתנית מעיר קטנה כלשהי עם קראש חתיך שדוחף אותה לקריירת זמרה. במקום, היא הופיעה ב"אוסטין פאוורס - גולדממבר" ו"הפנתר הוורוד" ושיחקה את האישה הטובה והלא-אובססיבית במעין חיקוי "חיזור גורלי" בשם "אובססיבית". בין לבין היא כיכבה במחזמר "נערות החלומות", הסרט שזיכה את ג'ניפר הדסון באוסקר ואת אדי מרפי בתפקיד ראוי נדיר. הסרט, עיבוד למחזמר מצליח מברודווי, מבוסס על הסיפור של הסופרימס וביונסה משחקת בו (ודי בהצלחה) שילוב של דיאנה רוס ואליזבת טיילור, איך לא.

 

"באטלשיפ"

בשנות החמישים והשישים כוכבי פופ כיכבו בבי מוביז מטופשים. בשנות התשעים והאלפיים בנו סרט שלם שמבוסס בעקיפין על חייהם כדי שהם יוכלו למכור סינגלים. בעשור השני של שנות האלפיים הוליווד הבינה שהנוסחה לא עובדת ועברה להפיק דוקו-מוזיקה בשקל ובתלת מימד על ג'סטין ביבר. אם כך, מה יעשו הזמרות שרוצות למנף? ילוהקו לסרט "רגיל" בתפקיד שהולם פלוס מינוס את מידותיהן. כך עשתה ריהאנה שהשתתפה בסרט שמבוסס על המשחק הקופסה "צוללות". באמת. היא לובשת מדים וכובע מצחייה, יורה בתותחים ענקיים ולא שרה שום דבר. בסרט "בית" מבית דרימוורקס דווקא כן נתנו לה לשיר וגם לדבב ילדה בת 13 שמחפשת את אמא שלה, אותה דיבבה ג'ניפר לופז. מפגש פסגה מרגש.

 

"ימים של אהבה"

הימים הם ימי אמצע שנות האלפיים. מאיה בוסקילה היא הכוכבת הכי גדולה במדינה, מנחם גולן עדיין חי ויודע לזהות הזדמנות עסקית ונירו לוי עוד עשה דברים שאינם לפלוט יציאה שובניסטית בראיון פעם בחודשיים. המפגש בין שלושתם הוא קלאסיקה מיידית של טראש חסר מעצורים. זהו סיפורה של, איך לא, מלצרית צעירה מאשדוד שחולמת להיות זמרת מפורסמת. מגיע הגבר, מגשים את חלומה, מתאהבים, מתחתנים, חיכוך כלשהו, בגידה, פרידה, מוות טרגי, הריון, הסוף. תודה לכולם.

 

"כמעט מפורסמת"

המצטרף הטרי לרשימה הוא הסרט שרץ ממש עכשיו בבתי הקולנוע ומרמה נערות ונערים שנועה קירל מככבת בו. הכוכבים האמיתיים פה הם תומר (עומר דרור), שמתקבל לתוכנית ריאליטי-שירה, ואחותו שיר (ניב סולטן), שהופכת בעקבות הצלחתו למקובלת ומאבדת את הראש. קירל משחקת את רותם, מתמודדת נוספת בתוכנית, כלומר, מדי פעם הסרט הופך לקליפ של נועה קירל ואז היא אומרת רפליקה-שתיים והולכת. לזכותה ייאמר - היא עושה את זה סבבה לגמרי. אנחנו לא יכולים לחכות לסרטים הבאים עם כוכבי נוער ישראליים - עדי ביטי כעובדת בארומה שבזמנה הפנוי מתפרעת בקריוקי, סטטיק ובן-אל בהרפתקה בחלל (רון נשר בתפקיד הנבל), אגם בוחבוט בתור החנונית שמנצחת בערב כישרונות צעירים כנגד כל הסיכויים ואגס קימל מקימה להקה בכלא הצבאי.

mako תרבות בפייסבוק