"צמרמורת", "להציל את מארק וואטני" ו"המתמחה" הם רק חלק מהסרטים המסקרנים שהגיעו לאחרונה לבתי הקולנוע בארץ. בימים כתיקונם הייתם מוותרים על הביקור היקר בבית הקולנוע ומעדיפים לצפות בהם באתרי סטרימינג, כולל הדיבוב הרוסי והכתוביות היפניות. אך ביום חמישי הקרוב (22.10) תוכלו ליהנות מהם ועוד הרבה אחרים במחירים מוזלים, במסגרת יום הקולנוע המתקיים בארץ זו השנה השלישית. להבדיל מיום הקולנוע הישראלי, שהתקיים לפני כחודשיים, הפעם גם סרטים זרים נכללים בחגיגה: כרטיסים לכל הסרטים המוקרנים בבתי הקולנוע יעלו 10 ש"ח בלבד, למעט כרטיסים לסרטי תלת מימד שיעלו 14 ש"ח. 

במבצע משתתפים כ-40 בתי קולנוע החברים בהתאחדות ענף הקולנוע מרחבי הארץ, ביניהם רשתות יס פלאנט, סינמה סיטי, רב חן, לב וגלובוס מקס. ביום זה יוקרנו גם מספר סרטים בהקרנות בכורה, ביניהם "משחק באש" בכיכובו של בראדלי קופר, "חוקי הפשע" של WB בכיכובו של ג'וני דפ, "קרימזון פיק", "צייד המכשפות האחרון"  ו"היזהר ממה שאתה מבקש".

יום הקולנוע, שהתקיים בישראל לראשונה לפני שנתיים, נרשם כהצלחה מסחררת: כ-200 אלף צופים פקדו את בתי הקולנוע ברחבי הארץ. דני כפרי, מנכ"ל התאחדות ענף הקולנוע בישראל אמר כי "ההצלחה האדירה של ימי הקולנוע הקודמים הבהירה לנו כי היוזמה חייבת להפוך למסורת. אנחנו שמחים על ההיענות של הציבור, אשר מגיע ליהנות מחוויה קולנועית יוצאת דופן".