גם מהבחינה של העבודה העיתונאית עצמה, מדובר בטקס הנוקשה ביותר בעולם. אצל האמריקאים אין משחקים בעניין ההקפדה על איסורים ומגבלות. כל סטייה מהתלם עלולה להביא לעימות עם כמה מהאנשים היותר חזקים בעיר. השנה, לדוגמא, החליטו לשים דגש על מניעת צילומי האקרדיטציות של העיתונאים, אלה שמעלים לאינסטגרם כדי להשוויץ בפני החבר'ה שהייתם שם כשזה קרה. בטקס עצמו מתבקשים העיתונאים לאפסן את הטלפונים הניידים שלהם בכניסה, בשל החשש שיצלמו תמונות במצלמות הסלולאריות שלהם, ויגנבו את הספוט לצלמים הרשמיים.
בניגוד לפסטיבלים אחרים כמו קאן או ברלין, כאן מתרכזת ההתרגשות בלילה גדול אחד. זה הופך את הכל לעוצמתי ומרגש יותר מכל אירוע גדול אחר בעולם הקולנוע. אגב, בזמן שהשחקנים זוכים ברגעי התהילה שלהם, מתנהל מאחורי הקלעים שוק עמוס של ביזנס. שחקנים במגמת עלייה מגיעים מצוידים בסוכנים, שמחוזרים על ידי מיטב המממנים והיוצרים. שיחות סגורות, מפגשי עבודה, סגירת הפקות וחוזים, הרבה מאד התרחשויות חשובות שנמצאות מחוץ לאור הזרקורים.
מתחלקים בשלל
אם לא תהיה הפתעה מרעישה במיוחד "ארגו" יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. בקטגוריית הבמאי מסתמן בימים האחרונים סחף גדול לכיוונו של אנג לי (במאי "חיי פיי), דניאל דיי לואיס הוא הצלע היציבה היחידה במועמדויות של "לינקולן" כרגע, בזמן שבקטגוריית השחקנית נראה שעמנואל ריבה עומדת להיות הזוכה הגדולה. אתרי ההימורים מרמזים על מגמה של מעט פרסים להרבה זוכים, מה שמחזק את התחושה שבהוליווד מתקשים השנה מאד להחליט מה הם אהבו יותר.
בקטגוריה שמעניינת אותנו יותר מכל השנה הזו, סרטי התעודה, מוביל "מחפשים את שוגרמן" את ההימורים בגדול. אם מחפשים בכל זאת סיבות לאופטימיות, אפשר להיתלות בעובדה שבשנתיים האחרונות הזוכים בקטגוריה הזו היו סרטים בעלי אופי פוליטי. העיכוב של עימאד בורנאט בשדה התעופה, למשל, עושה כאן הרבה מאד באזז ביממה האחרונה. זה אמנם כבר לא ישפיע על ההכרעה (ההצבעות כבר נסגרו), אבל מעיד קצת על העניין כאן. חשוב להדגיש, למרות המעורבות הרגשית שלנו השנה, מדובר בקטגוריה אפורה למדי שמאז מייקל מור לא באמת מעוררת עניין מיוחד.
העולם שייך למבוגרות?
עוד אדם שיעמוד במרכז תשומת הלב הוא המנחה, סת' מקפרלן. הימור מעניין מאד של האקדמיה, על קומיקאי מאד לא שגרתי עם נטייה לרדת לפעמים נמוך מאד בהומור שלו. בשנים האחרונות הצליח הטקס לעצור את נטישת הצופים, כשגם הפרסומות השנה נמכרו במחירים מרשימים במיוחד. בכלל, זו הייתה שנה מאד מוצלחת כלכלית לקולנוע. רוב הסרטים המעומדים לפרס הגדול עברו את מאה מיליון הדולר בהכנסות. מקפרלן יהיה האיש שיצטרך לדאוג לכך שהיא גם תסתיים עם חיוך גדול.