כשבתי הקולנוע בישראל מראים סימנים ראשונים של חזרה לחיים - ועשויים לשוב במתכונת חלקית כבר בשבועות הקרובים - אפשר כבר להרשות לעצמנו לחשוב על מונח שלא שמענו יותר משנה: "שובר קופות". ובעוד שהז'אנר הספציפי שלו לא פונה לכולם, נראה שסרט מבטיח אחד לגמרי מכוון לשם, כשפחות משבוע אחרי עלייתו הוא כבר מביס להיט קולנועי אחר בתואר הסרט הכי גדול מאז הקורונה.
עד השבוע האחרון, לתעשיית הקולנוע העולמית היה סרט אחד להתנחם בו: "וונדר וומן 1984", ההמשך ללהיט בכיכובה של גל גדות. הסרט, שהופץ במקביל גם בבתי הקולנוע שהיו פתוחים וגם בשירות הסטרימינג האמריקאי HBO מקס, הצליח להכניס בקופות סכום נאה למדי של 16.4 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים שלו על המסך בארה"ב. עכשיו, כשאמריקאים רבים מחוסנים ובתי הקולנוע בניו יורק ולוס אנג'לס נפתחים מחדש, הסכום הזה כבר נחשב להרבה פחות מרשים - וסרט אחר, שבמקום גיבורת על מתמקד דווקא בשתי מפלצות ענק, מצליח לעקוף אותו בקלות.
"גודזילה נגד קונג", הפרק הרביעי ביקום המפלצות של אולפני לג'נדרי - אחרי שלושה סרטים שעסקו בנפרד בגודזילה ובקינג קונג - הצליח לגרוף בשלושת הימים הראשונים מאז עלייתו לא פחות מ-27.9 מיליון דולר בבתי הקולנוע בארה"ב, כשהתחזיות מדברות על סכום של כ-20 מיליון דולר נוספים ביומיים הבאים. הסרט, שהכניס עד כה כ-161 מיליון דולר מסביב לעולם, הוכרז לראשונה עוד בשנת 2015, וצילומיו החלו כבר בנובמבר 2018. לאור העבודה הממושכת על הסרט, שנשען גם על אינספור אפקטים חזותיים, "גודזילה נגד קונג" היה מוכן לצאת לאקרנים רק בחודש נובמבר האחרון - אך נדחה למרץ 2021, בשל התפרצות הקורונה.
שני גיבורי הסרט, מטבע הדברים, אינם שחקנים בשר ודם - אלא שתי מפלצות הענק שמככבות כבר במשך עשורים על מסך הקולנוע, כשהעלילה עוסקת בעימות בין השתיים, בעודן נאלצות להתמודד גם עם איום גדול עוד יותר. בקרב השמות המוכרים (והאמיתיים) בקאסט אפשר למצוא בין היתר את אלכסנדר סקארסגארד ("דם אמיתי"), מילי בובי בראון ("דברים מוזרים"), אייזה גונזלס ("ביבי דרייבר") ורבקה הול ("ויקי כריסטינה ברצלונה"). כמו "וונדר וומן" האחרון, ומרבית הסרטים שעלו במהלך השנה החולפת, גם "גודזילה נגד קונג" עלה במקביל בסטרימינג, אך המספרים בבתי הקולנוע מדברים בעד עצמם - והוא כבר הפך לסרט השלישי הכי מרוויח של שנת 2021, והראשון בטבלה שאיננו מסין במקור.