מבקרי מסעדות זה עם קשוח, זה ידוע. והם קשוחים אפילו יותר כשמדובר בגימיק פופולרי ולא טעים שמאחוריו אין שום הבנה קולינרית, חידוש או מעוף. אחת מהן היא מבקרת האוכל של אתר באזפיד, שבחודש מרץ בשנה שעברה הלכה לבקר במסעדתו הניו יורקית החדשה של השף נוסרט גקצ'ה שמכונה סולט ביי והפך לתופעת אינטרנט ידועה. וזוכרים מה קרה במרץ בשנה שעברה? בדיוק בשלב הזה התחילה התפרצות הקורונה בכל העולם, ואז עוד לא לגמרי ידענו מהם התסמינים של המחלה הארורה.

ביום אביבי של חודש מרץ מבקרת האוכל סקאצ'י קול כיתתה רגליה והגיעה למסעדת ההמבורגרים החדשה של השף נוסרט גקצ'ה, שממוקמת בסמוך ליוניון סקוור בניו יורק. היא טעמה את האוכל והזדעזעה. האוכל שטעמה לא היה בעל טעם רע; טענתה הייתה שאין לו טעם כלל. ואיך אומרים - צירוף מקרים? לא נראה לנו.

"אף אחד לא הולך למסעדה בהתבסס על הוויראליות של הבעלים שלה ומצפה להתנסות קולינרית מרשימה. אבל מה שבאמת מפתיע לגבי #SaltBae, המסעדה החדשה של השף הטורקי והמם האנושי נוסרט גקצ'ה, זה שלאוכל שלו אפילו אין טעם רע. כדי שאוכל יהיה לא טוב, זה צריך שיהיה לו איזשהו טעם. כל טעם", כתבה קול בביקורת על הארוחה. "ללכת ל-#SaltBae ולסיים מנה שם מהווה סוג של ניצחון אישי על הגוף והאינסטינקטים של עצמך".

קול לא עצרה כאן, והמשיכה לתאר את האוכל חסר הטעם אותו אכלה. "לשייק הבקלאווה של #SaltBae ($24.95), שמוגש בכוס שמעוטרת בשבבי פיסטוק חסרי טעם, אפילו אין את החוצפה לטעום כמו וניל. אני מניחה שזה מה שזה אמור להיות, כי זה חומר לבן מוקצף במרקם של מים סמיכים", הוסיפה המבקרת. "משולש הבקלאווה שמוגש בצד על תלולית נוספת של קצפת הוא מיושן אבל מלוח, וזה נהדר כי מלוח זה טעם כלשהו".

וזה ממשיך. "לקציצת ההמבורגר יש ריח חזק של כמון, אבל באופן מוזר אין לה טעם". על סוג המבורגר אחר היא כתבה: "הוא מוגש בלחמנייה שחורה, ולמרות ששמו מעיד על ארוחה מסעירה שמעלה את לחץ הדם, יש לu טעם של כלום".

לא כל המאכלים היו חסרי טעם לחלוטין, ועל מאכלים אחרים שאכלה קול היא כן כתבה שהרגישה את טעמם, אך לא הרחיבה ופירטה הרבה בנושא. ציוץ שעלה לטוויטר העלה את הסברה שמדובר בתסמינים ראשונים של קורונה, עוד הרבה לפני שעורכי באזפיד ידעו להבין כי זה עלול להיות מקור הבעיה. "אין לי ספק שהמסעדה של Salt Bae רעה, אבל לקרוא את הביקורת הזאת ממרץ 2020 גורם לי לחשוב שלמבקרת היה מקרה מוקדם של קורונה", קרא הציוץ שהציף את הסוגייה והפך במהרה לויראלי, עם מעל 5,000 תגובות וכמעט 70 אלף לייקים. 

בסוף הכתבה כתבה המבקרת: "אז הטורקי הקטנטן עם המשקפיים הכהות רוצה עשרים דולר בשביל המבורגר שטועם כמו ללעוס את הלשון של עצמך? בסדר. הוא הרוויח את זה. תשתקו ותביאו לו את הכסף שלכם. שימו את הכפפות השחורות שמגיעות עם כל המבורגר כאילו שאתם מתמודדים עם משהו רדיואקטיבי ותדאגו אחר כך לשלשול הפוטנציאלי (אני שלשלתי אחר כך)". וכמו שכולנו יודעים, אחד מהתסמינים איתם מתמודדים חלק מחולי הקורונה הוא - טוב, אתם יכולים לנחש לבד.