מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן צפוי לזנק בסוף החודש בכ-50-60 אגורות לליטר, לפי ההערכות, ולהגיע לשיא של 8.2-8.3 שקלים לליטר. ה"תירוצים" הרשמיים לזינוק במחיר הדלק הם העלייה בשער הדולר והאמרת מחיר הנפט; אולם בדיקה קצרה בנתונים היסטוריים מגלה שבשלהי 2007, כאשר מחיר הנפט ושער הדולר היו דומים לאלה הנהוגים היום, מחירו של הבנזין היה נמוך בכ-27%.
שלהי אוקטובר 2007. מחירה של חבית נפט עמד על כ-92 דולר לחבית (היום נסחר הנפט סביב 96 דולר לחבית, רק 4.3% מעל המחיר ב-26 באוקטובר 2007). הדולר נסחר אז סביב 4 שקלים, ממש כמו היום. אלא שמחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן עמד אז על 5.97 שקלים בלבד (בשירות עצמי), ואילו היום, לאחר הזינוק הצפוי השבוע, הוא יהיה גבוה בכ-37%.
"הרוצח השקט" של הנהג הישראלי נקרא, כידוע, מס הבלו. אז, באוקטובר 2007, עמד מס הבלו על 2.3 שקלים לליטר בנזין, ואילו היום הוא עומד על 2.97 שקלים - זינוק של כ-30%. מס הבלו היווה בשלהי 2007 כ-37.5% ממחירו של הבנזין והיום הוא עומד על 38.5%. מחיר הבנזין ללא המע"מ והבלו עלה בתקופה זו ב-37% גם כן.
בשבוע שעבר פורסמה בדיקה שערכה סוכנות בלומברג בקרב 60 מדינות בעולם והראתה כי ישראל היא המדינה השלישית בעולם מבחינת יוקר מחירי הדלק, אחרי נורבגיה וטורקיה.
שעות לאחר הפרסום של הנושא בפייסבוק ובמספר אתרים ברשת הוציא משרד האוצר טבלת השוואה בה הוא טען כי מחיר הדלק בישראל נקבע על פי מחיר חבית מסוג ברנט ולא מסוג WTI, ולטענתו באותה תקופה מחיר הברנט באוקטובר 2007 עמד על מחיר של 78 דולר לחבית. עם זאת, יש לציין כי גם מחיר הברנט בשלהי אוקטובר 2007 (מחירי הדלק נקבעים בהתבסס על מחירי הנפט בחמשת הימים האחרונים של כל חודש) עמד על כ-90 דולר לחבית, נמוך בכ-2 דולרים בלבד לחבית ממחיר ה-WTI.
באוצר מסרו בתגובה כי "הסיבה העיקרית לפערי המחיר בין אוקטובר 2007 להיום היא ההתייקרות במחיר הבנזין הבינלאומי. על-פי נתוני האוצר עמד מחיר הבנזין הבינלאומי באוקטובר 2007 על 53.5 סנט לליטר שהם 2.17 שקלים לעומת 81.9 סנט לליטר כיום, שהם 3.32 שקלים - פער של כ-50%".