אולי כדאי להכין שקית הקאה כסף יכול לקנות הרבה דברים ולפתור לא מעט בעיות וקשיים, אבל כסף כנראה לא גורם לאנשים להפוך לבעלי טעם טוב במיוחד.
עוד הוכחה לכך מספק איש עסקים שוויצרי אחד בשם יולי אנליקר, שהחליט יום אחד להפוך את מכונית הספורט הקיצונית שלו מדגם מרצדס מקלארן SLR השווה כשני מיליון שקלים (לפני מסים) מחץ כסוף בולט ואגרסיבי כמיטב מסורת מרצדס לחלום המוטורי האישי שלו.
מכיוון שכסף ממש לא מהווה בעיה במקרה של אנליקר, הוא שכר צוות של 35 אנשי מקצוע בפניהם שטח את חזונו הייחודי ל-SLR וכעבור כ-30 אלף שעות עבודה והוצאות של - אתם יושבים? - קרוב ל-15 מיליון שקלים, היצירה הייתה מוכנה ואפילו ניתן לה שם מיוחד - מקלארן SLR 999 אנליקר.
כצפוי, המלאכה לא נפסקה כאן: חישוקי הגלגלים, הפנסים וספי הדלתות צופו בזהב 24 קראט, לוח המחוונים נצבע באדום בוהק, השעונים בלוח המחוונים כמו גם בורר ההילוכים ומסגרות הפנסים האחוריים עוטרו באבנים יקרות והקונסולה המרכזית ומרכז גלגל ההגה צופו אף הם בזהב טהור.
חלום או סיוט?
נשמע לכם די והותר? לא כך חשב אנליקר ומכיוון שהוא זה שחתם על הצ'קים אנשי המקצוע גם דאגו לרפד את המושבים ודיפוני הדלתות בעור יוקרתי שנצבע בתהליך מסובך בצבע זהב מסנוור מבוהק.
לבסוף גם יחידת ההנעה שודרגה ולבד מציפוי חלקים שונים במנוע בזהב, הספק המנוע שופר מ-640 כ"ס ב-SLR המקורית ללא פחות מ-999 כ"ס הסוגלים להטיס את היצירה המוטורית העצומה הזאת, גם לאחר שנוספו למשקלה עוד אי אלו קילוגרמים של זהב ואבנים יקרות, למהירות מרבית של 340 קמ"ש.
אנליקר היה מרוצה מאוד מהתוצאה הסופית אך עד מהרה הבין שהמכונית שבעבורו היא לא פחות מהגשמת חלום זוכה לתגובות לא נלהבות במיוחד בקרב הסובבים. ב"טופ גיר" התייחסו ליצירה וציינו ש"מבט בה יכול לצרוב חור בעיני המתבונן ולהצרב בסיוטיו".
לא ברור אם לאור התגובות הקשות בסופו של דבר אנליקר החל להרגיש לא בנוח לנוע ביצירה המוזהבת שלו אבל כעת, שנתיים לאחר שהמלאכה הושלמה, הוא החליט להציע את ה-SLR הייחודית למכירה במחיר שווה לכל נפש של כ-40 מיליון שקלים.
ביננו, לנו זה נראה קצת יקר לרכב די מכוער אבל ניתן להעריך שבוודאי לבסוף ימצא הלקוח שהבלינג הנוצץ הזה הוא בדיוק מה שהוא מחפש.
>> הם מצפים גם מכוניות עממיות: טאטא נאנו מזהב ואבנים יקרות
מכונית החלומות או סיוט נורא?