לא מעט אנשים הופכים את המכוניות שלהם לשלט חוצות נייד. יש כאלה שמשתמשים ברכבם לקידום העסק שלהם ויש מי שרואים במכונית כלי מצוין להפצת אג'נדה או זעקת מחאה מסוימת.
בדרך כלל אנשים מסתפקים בתעמולה דו מימדית בעזרת שלל מדבקות או ציפוי ויניל בהתאמה אישית למרכב הרכב, אבל יש גם מי שמשקיעים ויוצרים אפקט תלת מימדי שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו.
המעצב האמריקאי רקס רוזנברג הוא הבעלים הגאה של מכונית כזו, אותה הוא מכנה ChewBaru.
לא ברור מה בדיוק גרם לרוזנברג לכסות כל מילימטר במרכב הסובארו שלו בפריטים כמו שיניים תותבות, מברשות שיניים ושפופרות של משחות ריקות, אבל יש להניח שמדובר באדם המייחס חשיבות תהומית לכל מה שקשור להיגיינת הפה.
אריאל, ארכיון
עוד ב-mako רכב
מותק, הרכב התחפש
המכונית הכי קטנה בעולם חוזרת ליצור
מבחן דרכים: שברולט סילברדו מול סמארט בראבוס
רוזנברג משוכנע שהסובארו שלו, אותה ציפה במעל ל-70 קילוגרמים של אביזרים דנטליים שונים, היא יצירת אמנות מודרנית מרהיבה ומעוררת השראה, אך הוא גם כן מספיק כדי לדווח שהתגובה, לפחות בתחילת הדרך, של רוב האנשים שהוא סיפר להם על הרעיון נעה על המנעד שבין חולני לדוחה.
רוזנברג לא התרגש והחליט ללכת קדימה עם הפרויקט. הוא פנה לבן דודו, רופא שיניים במקצועו, וביקש ממנו לאסוף עבורו תותבות ושיניים ישנות לפרויקט, אך קרוב משפחתו הזדעזע מהרעיון וסירב לעזור.
בחוסר ברירה, רוזנברג החל לחפש שיניים תותבות ב-eBay אך גם שם המצאי היה נמוך ויקר מדי.
רגע לפני שהתייאש הוא פגש סטודנט לטכנאות שיניים שהבטיח לעזור וזה מצא עבורו לא מעט שיניים תותבות ומודלים בתרומה. בנוסף, רוזברג הצליח לזכות במכרז משונה במסגרתו הוא שם ידו על מלאי של 30 קילוגרמים של תותבות ישנות וכשהרגיש שיש לו סוף סוף מספיק חומר לעבוד איתו הוא רכש גם כמה כלים ישנים של רופאים וטכנאי שיניים כדי להשלים את היצירה, שכללה בנוסף כמה וכמה שפופרות של משחות שיניים, מברשות שיניים ענקיות ואפילו כתר זהב אמיתי של 3 שיניים.
רוזנברג השתמש בדבקים מיוחדים כדי להצמיד טוב טוב את כל הפריטים לסובארו האומללה והתקין במכונית גם שתי מצלמות דשבורד עם חיישן תנועה המצלמות באופן אוטומטי את תגובות האנשים למראה היצירה הלא שגרתית.
את השנים שעברו מאז שהשלים את ה- ChewBaru נראה כי רוזנברג מעביר בעיקר בדרכים ועד כה הוא גמא עם הרכב המשונה שלו כבר כ-150 אלף קילומטרים בדרך בין כ-40 תערוכות שונות שהתקיימו ב-38 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית בהן הציג את רכבו.
אריאל, ארכיון