התאונה המטורפת ביפן בראשית השבוע | צילום: יוטיוב תאונת השרשרת ביפן בתחילת השבוע בה היו מעורבות לא פחות מ-8 מכוניות פרארי, 3 מרצדס מסדרת AMG ולמבורגיני היא ככל הנראה אחת מהתאונות היקרות בכל הזמנים וללא ספק התאונה בה היו מעורבות הכי הרבה מכוניות על.
מסתבר שתאונות קשות עם מכוניות אקזוטיות הן די עניין שבשגרה, כי על אף יכולות השלדה המדהימות, הברקסים האימתניים ומערכות הבקרה המתקדמות המכוניות היקרות הללו עדיין לא מסוגלות לפצות על כל טעות של נהג לא מיומן שאוחז בהגה וכשעושים טעות במהירויות שהמכוניות הללו מסוגלות להגיע אליהן צריך זריזות תגובה ויכולות ממש קיצוניות כדי לצאת מהמצב המסוכן בשלום ולא לסיים בהתרסקות ספקטקולרית .
דיווחים בלתי פוסקים מאז תחילת השבוע עם תמונות של ערמה של מכוניות פרארי אדומות מרוסקות גרמו לנו להיזכר בעוד תשעה ריסוקים אקזוטיים להשלמת נבחרת עשרת הריסוקים האקזוטיים הבלתי נשכחים של השנים האחרונות.
אמריקאי טקסני אחד לא הסתפק ב-670 כ"ס שמגיעים מהמפעל במנוע הוי 10 של הלמבורגיני גיארדו ואחרי הרבה עבודה ובעזרת צמד מגדשי טורבו הוא העלה את ההספק ללא פחות מ-1900(!) כ"ס. הבחור בחר להפגין את היכולות של הסופר-למבו על מסלול והזניק את המכונית למהירות של 370 קמ"ש לפני שלחץ על הבלמים ושחרר מצנח שיעזור בהאטה. לצערו, תהליך ההאטה ארך יותר זמן מהמצופה ותלולית בסופו של המסלול שיגרה את הסופר-למבו לסדרת סאלטות באוויר במהירות של מעל 160 קמ"ש. המכונית התרסקה לחלוטין אך הנהג באורח פלא יצא ללא פגע.
צעיר בן 20 החליט להרשים את החברה החדשה שלו ושאל בלי לבקש רשות את הגאמפרט אפולו של אבא שלו. למי שאינו מכיר מדובר במכונית של יצרן בוטיק המצוידת במנוע המפיק 650 כ"ס, מסוגלת להגיע ל200 קמ"ש בתוך פחות מ9 שניות ועולה לפני מסים כמעט 2 מיליון שקלים.
כפי שאפשר לראות, סיבוב הדאווין בהחלט עבר ללא בעיות וניתן להניח שהאבא בטח לא שם לב לשריטה הקלה בטמבון.
אתם חושבים שאבא שלו שם לב לתאונה הקלה שהוא עשה?למי לא מתחשק לפעמים לעזוב הכל ולקפוץ ככה סתם באמצע היום לטבילה קצרה במים? רובנו רק מדברים, אבל אמריקאי אחד היה ספונטני וקפץ לטבילה קצרה יחד עם הבוגאטי וויירון שלו. אין ספק, רגעים קשים לחובבי מכוניות הספורט.
המקרה אירע בטקסס והצלילה התרחשה בביצה מלאה מי מלח (אאוץ'! טוב במיוחד למערכת החשמל!).
הנהג הסביר שהוא התבלבל משקנאי שהנמיך טוס, הפיל בטעות את הטלפון הנייד (לא נשאר לו כסף לדיבורית, או למכשיר קבוע ברכב?) וכשניסה להרימו נכנס אל תלולית בוץ ממנה החליק לביצה.
באופן מדהים מישהו שנסע בסמוך תיעד את המכונית היקרה נוסעת לתומה ואז צוללת למים. אגב, בחנו את סרטון הצלילה מספר פעמים. גם אם תתאמצו לחפש, לא נראה שום שקנאי מעופף באזור.
רק 400 יחידות יצרה פרארי מדגם האנזו שנקרא על שמו של מייסד החברה האגדי, אנזו פרארי.
האנזו שיוצרה בין 2002 ל2004 נחשבה למכונית הקיצונית ביותר של פרארי ועד היום היא נחשבת לאחת ממכוניות פרארי היקרות בכל הזמנים. זה כנראה לא הפריע לסוכן פרארי אמריקאי אחד שהשתתף עם המכונית במרוץ כבישים בקנדה לאבד שליטה ולצאת עם האנזו לשחייה באגם מקומי.
תושבת מונקו, בלונדינית שלא סובלת מבעית תזרים מזומנים, נסעה ביחד עם חברה לאירוע אופנתי בבנטלי קבריולט הכחולה שלה. חוסר ריכוז קצרצר בנעשה בכביש גרם לה להתנגש במספר מכוניות חונות. היו שם מרצדס S קלאס, אסטון מרטין ראפיד, פורשה 911 ופרארי 430.
אופס... לא שמתי לב והתנגשתי במרצדס S קלאס, אסטון מרטין ראפיד, פורשה 911 ופרארי 430
בדרך כלל אומרים שהכישרון עובר בגנים. לואיס המילטון הבריטי אלוף הפורמולה 1 לעונת 2008 וללא ספק אחד מנהגי הפורמולה הטובים בעולם כיום אמנם זכה במהלך הקריירה שלו להרבה תמיכה ודחיפה מצד אביו אנטוני אבל נראה שאת יכולות הנהיגה על הקצה שלו הוא קיבל ממקור אחר.
המילטון האב יצא לסיבוב מאחורי ההגה של פורשה קאררה GT נדירה השווה כ-2 מיליון שקלים (לפני מסים), החליק במהירות ונעצר עמוק בתוך השיחים בשולי הכביש.
הכדורגלן המפורסם כריסטיאנו רונלדו נהג בדרך לאימון קבוצתו בפרארי 599 שלו כשבעקבותיו נסע שוער הקבוצה בבנטלי יקרה. בחקירה בשלב מאוחר יותר טענו השניים כי נסעו נסיעה מנהלית במהירות הגיונית. בכל מקרה בשלב מסוים, במנהרה מתחת לשדה התעופה של מנצ'סטר, רונלדו פגע בקיר וריסק את הפרארי היקרה.
רונלדו לא נפגע בתאונה והמשיך לאימון בבנטלי של חברו אבל אם לשפוט לפי מראה הטוטאל לוס והעובדה שהגלגל הקדמי של הפרארי נמצא במרחק של 100 מטר ממקום התאונה לא היינו מאמצים בלי שאלות את הטענה שנסע במהירות חוקית.
בוודאי הייתם מצפים שרואן אטקינסון המגלם את מיסטר בין ינהג גם ביום יום במיני מיינור קטנה או באיזו מכונית רטרו לא מאיימת אבל אטקינסון הוא חולה הגה רציני ביותר המחזיק במספר מכוניות ספורט ואף משתתף באופן קבוע במרוצי חובבים.
לפני מספר חודשים הוא התארח בתוכנית הרכב "טופ גיר" והצליח לקבוע את זמן ההקפה הטוב ביותר מאז ומעולם במסגרת הפינה הותיקה "כוכב במכונית במחיר סביר".
שבועיים לאחר שזכה בכבוד בטופ גיר יצא אטקינסון לסיבוב על כביש A-605 בסמוך לקמברידג'שייר שבבריטניה באחת המכוניות המיוחדות שבבעלותו: מקלארן F1 שיוצרה בשנות התשעים, מצוידת במנוע מרכזי המפיק 630 כ"ס ומנפקת ביצועים קיצוניים ביותר כמו האצה למאה קמ"ש ב-3.2 שניות ומהירות מרבית של 370 קמ"ש.
אטיקנסון, המחזיק במכונית כ-14 שנים, מכיר אותה טוב אך באותו סוף שבוע הכביש היה רטוב ובאחד העיקולים ישבנה של מכונית העל הנדירה השווה גם כמשומשת לפחות 4 מיליון שקלים נזרק במהירות לרוחב הכביש. היא הסתבסבה, אטקינסון לא הצליח להשתלט עליה והמכונית פגעה בעץ, בעמוד תאורה ובשלט שהיו בצד הדרך.
מיסטר בין הצליח לחלץ את עצמו מהמכונית בפגיעות קלות. רכב העל הנדיר ספג פגיעה קשה יותר אך לא הוכרז כטוטאל-לוס.
השחקן רואן אטקינסון ידוע כחולה הגה ונהג מצוין - הפעם זה לא עזר לו
גם נהגים סופר מוכשרים עם ניסיון נהיגה מוכח על המכוניות הכי חזקות והכי מהירות לפעמים מאבדים את השליטה ומתרסקים. זה קרה לנהג המבחן האלמותי והמסתורי של טופ גיר, הסטיג, בעת צילומים של מכונית קוניגסאג CCX שמצוידת במנוע המפיק 806 כ"ס היושב במרכב סיבי פחמן קל משקל על המסלול.
במהלך ניסיון לשפר את זמני ההקפה הזנב של המכונית החליק החוצה באחד העיקולים. הסטיג המנוסה ניסה להשתלט על ההחלקה אך לטענתו בגלל שהמכונית לא הייתה מצוידת בכנף אחורית שתעניק לה כוח הצמדה לכביש ניסיונות התיקון שלו לא הצליחו להחזיר את המכונית למסלולה בזמן והסטיג, יחד עם הקוניגסאג היוקרתית, התנגשו בקיר צמיגים בשולי המסלול בעוצמה רבה.
>> צפו: ככה נראית מכונית שנכנסת בקיר ב-200 קמ"ש
>> צפו: איזה צחוקים להרוס אסטון מרטין חדשה