נראה שבשנים האחרונות האופניים, שבעבר נתפסו כאן ככלי תחבורה לילדים או מקסימום לשבילים הפסטורליים בקיבוצים, הפכו לאמצעי תחבורה מעודף על בוגרים רבים. יש שבוחרים בהם בשל העלות הנמוכה בקניה ובשימוש בהם, אחרים התחברו לפידול בגלל שהם רוצים לשמור על כושר ויש כאלו בכלל שרואים בכך טרנד שכל מי שרוצה להיות מעודכן חייב להתחבר אליו.
בעוד שרכיבה בשטח ובשבילי אופניים היא בהחלט חיובית ומומלצת לא פעם הזהרנו כאן על הסכנות הרבות שברכיבה בכבישים הציבוריים. אחת הבעיות היא שבמקרה הטוב האופניים מצוידים בפעמון זעיר שבתנועה בכרך המודרני והרועש לא מושך את תשומת לב של אף אחד וכאשר רוכב האופנים מתנייע על כלי קטן, איטי ופגיע אין ספק שצפצפה ראויה הייתה יכולה להזהיר את משתמשי הדרך ולהעניק לאופנים מקום קצת יותר גבוה ב"שרשרת המזון".
זה בדיוק הרעיון בבסיסו של ה-Hornster שפותח על ידי בחור בשם יאניק רייד בעבור האגודה לתחבורה סביבתית בבריטניה (ETA) אשר רוצה להעלות את המודעות לסכנות עימן הרוכבים מתמודדים מדי יום על הכבישים בעיר.
למעשה מדובר בצופר אוויר המגיע מעולם הרכבות שעבר התאמה מיוחדת וצמצום מימדים ומסוגל להשמיע צפצוף בעוצמה של 178 דציבלים. לשם השווה נציין כי המראה של מטוס קונקורד עושה פחות רעש וגם צופר אוויר של משאית הוא לא יותר מבדיחה לידו.
אמנם על מנת לאפשר את השימוש ב- Hornster נאלץ רוכב האופנים לשאת מיכל גז לא קטן ורצוי גם, למען שלמות עור התוף, לחבוש אוזניות מגן אבל אין ספק שאף אחד לא יפספס את הצופר הזה.
כעת נשאלת השאלה האם הצפצוף העוצמתי הזה יגרום לנהגים להסב את תשומת הלב לרוכב האופנים או שהרעש המפחיד יביא אותם לתגובה אינסטינקטיבית מסוכנת.
>> מערכת הסטריאו שגרמה לחלונות הרכב להשבר
עוצמה של 178 דציבלים - יותר מרעש ההמראה של קונקורד