"רגילים לראות אותי אומר 'צאו לדרך', פתאום מגלים שאני שר". גיא זוארץ החיים הם לא אפס למאה, מאוץ לרבע מייל ומהירות סופית. כשאנחנו באים לבחון מכונית עם יומרות ספורטיבית מיונדאי וולוסטר ועד פרארי יכולות האצה שלה בקו ישר לא ממש מהוות שיקול מכריע בהעדפת מכונית זו על פני אחרת. עם זאת, ממש כמו שציון גבוה בפסיכומטרי לא באמת מעיד על מי שמתאים להיות רופא, עורך דין או מהנדס טילים אבל משמש אמת מידה שקל להתמודד איתה כך גם טבלאות הנתונים יכולות לספק לנו מושג כללי מי הם כלי הרכב הנמצאים מולנו.
מגזין "אוטומוביל" האמריקאי החליט להפגיש את ארבעת כלי הרכב המצוידים, ככל הנראה, בטבלאות הנתונים המרשימות ביותר שאפשר כרגע לשים עליהם את היד (אם אתם אנשים עשירים מאוד) בארץ האפשריות הבלתי מוגבלות, בלוקיישן שומם אי שם במרחבי אחת המדבריות בארץ הדוד סם.
את אדמת המדבר הרעיד עדר של לא פחות מ-2,942 סוסים, אשר ינקו בשקיקה ושרפו דלק דרך 46 צילינדרים, בעלות כוללת של כ-13.5 מיליון שקלים (לפני מסים) המתחלקים בין 4 מכוניות סופר אקזוטיות, סופר מתקדמות וסופר מורכבות.
עם מרכבי סיבי פחמן נפגשו במדבר: טירוף יפני העונה לשם לקסוס LFA, אנגליה מחוטבת עם השם הכי לא סקסי בעולם - מקלארן MP4-12C, הרובוטריקית המחרמנת מאיטליה – למבורגיני אבנטדור וזו שכבר קרוב לעשור אף אחד לא ממש מצליח להתקרב אליה הצרפתייה-גרמניה הקיצונית - בוגאטי ויירון.
אמנם ניתן לחשוב על אין סוף איכויות ופרמטרים בהם ניתן להשוות בין מכוניות כאלו ביצועיסטיות אבל באוטומוביל החליטו להסתפק במאוץ כוחני לרבע מייל (כ-400 מטרים) שאמריקאים כל כך אוהבים.
עם רצועת אספלט פנויה וישרה כפלס של מסלול המראה ישן הוחלט שהתחרות תתנהל בשיטה של טורניר כשבכל פעם צמד מכוניות תתמודדנה אחת מול השנייה והמנצחת תעבור לשלב הבא.
הצמד הראשון שניצב על קו הזינוק היה הלקסוס והמקלארן. שתיהן זינקו טוב אבל אחרי מטרים ספורים המקלארן החלה לצבור פער וקטן שאפשר לב לסיים את המאוץ 8 עשיריות שניה לפני מפלצת האנרגיה הצהובה מיפן שרעש המנוע שלב הזכיר לבוחנים מכוניות פורמולה 1.
"רגילים לראות אותי אומר 'צאו לדרך', פתאום מגלים שאני שר". גיא זוארץאבל למקלארן לא היה יותר מדי זמן להתענג על זרי הדפנה והיא מיד התייצבה למאוץ נוסף הפעם אל מול השור הזועם מאיטליה עם מנוע וי 12 המפיק 101 כ"ס יותר מזה של המקלארן (700 בסך הכל) ומצויד בהנעה כפולה לה בהחלט יש משמעות בזינוק מהיר מהמקום.
למרות שניתן לראות שנהג המקלארן מזנק שבריר שניה לפני שהאור מתחלף לירוק זה לא ממש משנה את התמונה והאיטלקיה מוכיחה שוב את הקלישאה הישנה הגורסת שאין תחליף למנוע גדול ועתיר צילינדרים.
מה שמשאיר אותנו עם הלמבורגיני ומלכת הביצועים הבלתי מעורערת מבית בוגאטי. האם יתחולל מהפך? האם שתי קרובות המשפחה הרחוקות הללו (גם למבורגיני וגם בוגאטי נמצאות בבעלות קונצרן פולקסווגן) יעניקו קרב צמוד?
אם אתם חובבי רכב אנחנו יותר מממליצים לכם ליהנות מביקור של 7 דקות בגן עדן עם הסרטון הזה. אה, כן, עוד משהו קטן – הגבירו את הווליום ברמקולים ותנו לסימפוניית המנועים המחרמנת להרטיט לכם את הנשמה.
>> מגזין EVO בוחר את מכונית הביצועים של השנה
"רגילים לראות אותי אומר 'צאו לדרך', פתאום מגלים שאני שר". גיא זוארץ