לעתים, מסיבה כלשהי, כלי הרכב שלכם נעצר ופשוט לא יכול להמשיך עוד בנסיעה. לפעמים מדובר בתקלה טכנית, לעתים המכונית נתקעה בשל תנאי הדרך ולעתים הסיבה היא, חלילה, תאונה.
בכל מקרה, אחרי קצת עצבים והכרה שסדר היום שלכם השתבש לו כך פתאום, ניתן להעריך שתבינו שהגיע הזמן להתקשר לחבר עם כבל גרירה או לגרר מקצועי כדי שיגיעו למקום הכי מהר שהם יכולים ויעזרו לכם לחלץ את הגלגלים שלכם מאמצע שום מקום.
לכאורה החלק המבאס באמת מאחוריכם, וכעת צריך רק להמתין בזהירות בשולי הדרך עד שהגורר יגיע ויחלץ בתוך דקות את רכבכם. לרוב באמת הכל עובר בשלום, אבל מסתבר כי לעתים גם גרירה או חילוץ פשוטים יחסית עלולים להסתבך לכיוונים ממש לא צפויים.
מסע השטח של כמה חבר'ה מצ'ילה השתבש באופן מפתיע כשתוואי הדרך המאתגר גרם לאחד מרכבי השטח להתהפך על צידו.
המפגש הלא צפוי עם הקרקע בהחלט הותיר את סימניו על הסוזוקי ויטרה אך למרות המעיכות הלא פשוטות נראה כי ביקור ממושך אצל הפחח יכול היה להחזיר עטרה ליושנה. החברים נרתמו לעזור ולחלץ את הרכב ולאחר שהפכו אותו חיברו לרכב הפגוע צמד כבלי גרירה והתכוונו למשוך את הרכב במעלה התלול בדרך ליציאה מהשטח. למרות התחלה מבטיחה בשלב מסוים כוח הגרביטציה עשה את שלו ורכב הפנאי השתחרר מידיהם של החברים המשתאים והחל להתגלגל לאחור במורד תוך כדי לא פחות מ-10 היפוכים עד לעצירה מוחלטת והכרזה סופית על מצבו כטוטאל לוס גמור.
אם אתם מסוג האנשים הפדנטים שמאוד חוששים מנזק שבעלי מקצוע לא אחראיים עלולים לגרום לרכב שלכם אנחנו מאוד ממליצים לכם להמנע מהצפייה בסרטון הזה, בו נראה נהג גרר משיקגו שהגיע לגרור שברולט קורבט כמעט חדשה לאחר שזו הייתה מעורבת בתאונת דרכים קלה שגרמה לה להסתבסב בשולי הכביש המהיר. בתחילה הכל נראה בסדר אבל בשלב מסוים התנועה ההומה גורמת לגרריסט לעשות כמה קיצורי דרך בהכנת הרכב לגרירה. כך למשל הוא מניף מספר פעמים את הציר האחורי של הקורבט בעזרת גרר מסוג מספרים מבלי להיעזר במכוון, ויתרה מזאת, מבלי לצאת ולבדוק היטב ששני הגלגלים של מכונית הספורט אכן יושבים היטב במתקן הגרירה, הוא מחליט מרחוק שהכל בסדר ומתחיל בנסיעה שנמשכת בקושי מטר וחצי עד שהקורבט נופלת מהגרר תוך כדי שזרוע הגרירה קורעת את הפגוש האחורי שלה. אופס. בניסיון החוזר ניכר כי נהג הגרר משקיע יותר מאמץ ואף יוצא לוודא שהמכונית יושבת היטב בהתקן הגרירה, אך באורח פלא הוא מצליח לפספס את העובדה הבולטת לעין שהרכב ניצב עקום ביחס לכיוון הנסיעה. הוא מניף את חלקה האחורי של הקורבט ומתחיל בנסיעה תוך כדי ששלדת הקורבט פוגעת בכביש ומעיפה ניצוצות לכל עבר.
כשמישהו מחזיק מכונית ישנה הוא צריך להיות ערוך לכך שתקיעות בצד הדרך עלולות להפוך לחלק משגרת היום. על כן יש להכין מבעוד מועד בצד תקציב שנתי לא מבוטל לגרירות או ארסנל חברים ויכולות אלתור לא מבוטלות.
הבעיה עם אלתורים שלא פעם מה שנראה בתיאוריה לא מסובך במיוחד עלול להפוך לבעייתי במבחן המציאות. קחו למשל את בעל הפיאט הישנה הזו שנידב חבר עם יונדאי חדישה לגרור אותו למוסך לאחר שנתקע בעקבות בעיית בלמים חמורה. הכל התנהל כשורה אך לפתע, במהלך נסיעה בכיכר, היונדאי נאלצה לבלום בפתאומיות לנוכח רכב שהתפרץ לתנועה. הבעיה היא שלפיאט, כזכור, לא ממש היו בלמים תקינים וכדי למנוע פגיעה ברכב המוביל הנהג בפיאט נאלץ להסיט בחריפות את ההגה לשמאל. המהלך גרם למכונית להשתחרר מהכבלים ולהמשיך ללא שליטה הישר לתוך מגרש החניה של סוכנות רכבים חדשים למכירה. לנו זה נראה כמו רמז עבה וברור לבעל הפיאט שהגיע הזמן להיפטר מהגרוטאה הישנה.
אחרי כל הכשלונות המפוארים הללו אולי אפשר להבין את בעל רכב השטח הזה שהחליט, למרות הפגיעות הקשות שהרכב ספג בתאונה, להסיע את הרכב בכוחות עצמו למוסך.
>> צפו: בעל מאזדה 3 עושה הכל כדי לחלץ את רכבו מזרועותיו של הגרר העירוני שהרים אותו בעקבות חניה אסורה