לפני קצת יותר מ -40 שנה יצרנית רכבי השטח הבריטית לנד רובר הציגה הריינג' הראשון שהציע שילוב בין רכב שטח שמוכן לצלול בשמחה לאגני בוץ, ללעוס סלעים ולא לפחד גם אל מול המעלות הקשים ביותר ובה בעת להציע תא נוסעים מפנק ונוחות נסיעה כשל לימוזינת כביש.
במשך שנים הריינג' היה בודד בשטח אבל לקראת סוף המילניום קמו לו מתחרים דוגמת ה-X5 של ב.מ.וו והמרצדס ML וב-2005 לנד רובר הבינה שדווקא היא נשארה מאחור ועליה להציג גרסה שתכניס קצת פלפל ודם חדש למותג.
התוצאה הייתה הריינג' רובר ספורט - אח שובב ופוחז בבית המלוכה הבריטי שהפך לרכב נחשק, לצד הב.מ.וו X5, במיוחד על ידי כדורגלנים מצלחים.
למרות השם הספורטיבי, הריינג' ספורט הראשון, שהתבסס על שלדת הדיסקברי 3, לא ממש הציע יכולות דינמיות משובחות כשל מתחריו הגרמנים, ובלנד רובר הבינו שבדור החדש יש בהחלט עוד מה לעשות בתחום זה.
כעת בדור השני של הריינג' ספורט ועם שלדת אלומיניום (הריינג' ספורט הוא רכב השטח השני לעשות זאת אחרי הריינג' רובר הרגיל) המפחיתה כ-420 ק"ג מהמשקל העצמי ובשילוב מנוע 5.0 ליטר עם מדגש על (תרומת יגואר) ו-510 כ"ס מדובר בבהמה חזקה למדי ובעלת יכולות דינמיות גבוהות גם כשהכביש מסתלסל.
כדי להוכיח את היכולות הללו, לנד-רובר שלחה את הריינג' ספורט החדש אל נתיב הפייקס-פיק שבקולורדו בארה"ב, בניסיון לקבוע במקום שיא חדש למכונית סדרתית.
הנתיב הנמתח לאורך כ-20 ק"מ וכולל לא פחות מ- 156 פניות על פי תהום ושינוי גובה של כמעט שלושה ק"מ מקו הזינוק קו שבגובה 1,440 מטר ועד הסיום ב-4,300 מטר מהווה אתגר נהיגה מפורסם ביותר.
מדי יוני נערך במקום מרוץ טיפוס הגבעה המפורסם וככל הנראה המלהיב בעולם שמשלב מעבר לאתגר נהיגה על הקצה גם אתגר גדול למנועים שמתקשים לנשום באוויר הדליל המכיל רק 58 אחוז מהחמצן בגובה פני הים.
בניסיון לקבוע את השיא ריינג' רובר בחרה בפול דאלנבך לאחוז בהגה של הריינג' ספורט. דאלנבך הוא נהג מרוצים שהתחרה פעמים רבות בפייקס פיק וגם שימש כנהג פעלולים בסרט הרביעי בסדרת מהיר ועצבני.
לאחר כמה סיבובי חימום דאלנבך יצא לדרך בפול גז, הגיע לפסגה ועצר את השעון בתוך 12 דקות, 35 שניות ו-61 מאיות השנייה.
הבקיאים בזמנים שהושגו במעלה הפייקס פיק בשנים האחרונות אולי לא יתרשמו מהזמן שקבעו דאלנבך והריינג', בעיקר אל מול זמן של 9 דקות ו-46 שניות שקבע ריס מילן במרוץ בשנה שעברה.
אך חשוב לזכור שלהבדיל ממכוניות מרוץ ייעודיות כמו זו של מילן עם כ-900 כ"ס, הריינג' ספורט היה סטנדרטי לחלוטין (פרט לכלוב בטיחות וחגורת מרוצים) ושעדיין מדובר ברכב בעל מרכז כובד גבוה בהרבה.
כמו כן ראוי לשים לב לנתון המרשים הבא: המהירות הממוצעת של הריינג' לאורך הנתיב בן 20 הקילומטרים הכולל, כאמור, 156 פניות וטיפוס מעלה תלול עמדה על לא פחות מ-95 קמ"ש.
מרוץ הפייקס פיק השנה יוזנק ב-30 ביוני וצפוי להיות מלהיב במיוחד לאחר שפיג'ו הכריזה כי תחזור למרוץ עם ה-208 T16, מיצובישי הודיע כי תתחרה עם צמד מכוניות חשמליות מסוג Miev EVO והונדה תשלח לא פחות מעשרה מכוניות ואופנועים שיתחרו בתשע קטגוריות שונות.