תאונה חזיתית עשויה מעץ מכוניות מהוות חלק משמעותי בחיים של כמעט כולנו ומעבר לחשיבות הפרקטית היומיומית שלהן רבים רואים בהן סוג של אמירה, סמל סטטוס וצעצוע למבוגרים.
יש גם מי שרואה בקופסא הזו על גלגלים ביטוי מובהק לפולחן ולחירות הפרט בעידן המודרני, ממש כמו שאחרים רואים בתחבורה הפרטית בדיוק את ההיפך - משהו שמאיים על האנושות שלנו עם אלפי הרוגים מדי יום, ניצול של משאבי הטבע והרס הסביבה.
באופן מפתיע האובייקט שממלא תפקיד כה חשוב בחיים המודרניים לא זכה עד כה להתייחסות אמנותית מספקת.
אמנם האמן וולף ווסטל אמר שמכונית היא הפיסול של המאה ה-20 ולא מעט אמנים התייחסו ביצירתם למכוניות בחיבה, ביקורתיות, תשוקה או אירוניה, אבל עד היום מעט מאוד תערוכות חשובות קיבצו מגוון של עבודות שכאלה לכדי פריזמה אמנותית רחבה של פני המאה האחרונה. זה בדיוק מה שעשה לאחרונה מוזיאון Kunstmuseum Lentos באוסטריה.
אולם התצוגה הגדול של המוזיאון הפך למגרש חניה שאכלס זו לצד זו יצירות שנעשו בהשראת פורשה ופרארי כמו גם יצירות שהמוזה שלהן הגיעה מכלי רכב בסיסיים דוגמת חיפושית ואפילו "Trabbi" מזרח גרמנית.
פורשה מרדיד אלומיניום
התערוכה הציגה את הרלוונטיות החברתית, האמנותית והכלכלית של אחת ההמצאות החשובות בעידן המודרני תוך שימוש בסופרלטיבים ודימויים מעולם הרכב תוך שינוי חלק מהמרכיבים כמו החומרים מהם עשויות המכוניות ויחידות ההנעה שלהן היוצרים מבט אחר על היצירה.
כך למשל אמן אחד בחר להנציח תאונה חזיתית בין שתי מכוניות מסוג פורשה קאיין אך במקום להשתמש בפלדה בחר בעץ שהוא חומר נעים ופחות מאיים. אמן אחר לקח חיפושית של פולקסווגן, פירק ממנה את הגלגלים והדביק במהופך שריון צב לגגה. היו גם מי היצירות שלהם הציגו יכולת תנועה כמו אותה רפליקה לפורשה 911 עשויה רדיד אלומיניום ומופעלת באמצעות פדלים.
גם ה- Fahrradi Farfalla FXX שלקחה את ההשראה שלה מהפרארי FXX הלכה על הנעת פדלים אך היוצרים שלה דאגו להשיקה במופע שמלגלג על ההשקות הפומפוזיות הנהוגות בעולם הרכב.
>> טרנד שתופס תאוצה: מכוניות בעיצוב אישי
>> איך מכניסים למבורגיני למוזיאון
מיני-וואן שלא נגמר